Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Epiphone dot modifisering


Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg har lyst til å installere p90's i min epiphone dot. Fikk fortalt på 4sound at man måtte kjøpe p100 for at de skulle passe der humbuckern har sitti. Men finnes det p90 i HB størrelse? og er det vanskelig å fikse sjøl? Ser for meg at det er litt vanskeligere å operere på en semi hollow gitar.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes P90 i humbuckerformat. Har selv en Dream 90 fra GFS i en gitar, helt ok og latterlig billig pickup!

Semi-hollow er jo noe knotete å holde på med, men du finner flere YouTube klipp om dette.

Søk på dette f.eks: replace pickups in semi-hollow

Ikke umulig, men litt knotete som sagt..

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raske svar! Veit ikke om noen norske sider som kanskje selger HB size p90? Men om jeg kjøper dog ear p90s, kan jeg ikke da bare borre ett par hull?

Nei, det blir ikke pent. Mulig pickupene er brede nok, men da vil du få synlige hull på "langsidene". Kjøp deg et par P90s fra GFS du. De er veldig billige, men veldig bra til prisen. De sender kjapt også, så du venter ikke lenge før du får dem. Dessuten har du også mulighet til å justere høyden på pickupene da. Det kan være en stor fordel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen!

Men av tideligere erfaringer fra å bestille fra statene så er det vel like greit å kjøpe i norge? Tar lang tid og koster alltid mer enn man tror. pga tolling osv. Men nå er jo pickups ganske små i størrelse, så det blir kanskje ikke så ille.

Noen som har bestilt fra Guitarfetish før? hvor lang tid tok det før varen(e) kom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står hardware fra GFS i flere av gitarene mine, de er utrolig ålreite å ha med å gjøre. Dessuten, når hver pickup i Norge koster ~900kr, skal du kjøpe bra mye stæsj for å overgå det fra GFS.

Tips: Kanskje kjøpe med noen nye potmetere og litt andre godsaker, så du kan få helt ny elektronikk? VIl ikke koste deg mange kronene ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mange andre sier, GFS er problemfritt.

Jeg har en 335- aktig Ibanez med GFS Mean 90's, og etter det jeg kan skjønne, låter de kuler og krutt, særlig i forhold til prisen.

Når det gjelder hollowbody, bruker mange fiskesene, men det er minst lite smart med et lite utvalg plastslanger som passer på "knottstangen". Merker man disse på enden som stikker ut med noe tusj, er det helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo gå for RS kit, men det vil vel medføre litt utvidelse av hullene for potmeterne, pga. at de bruker metriske mål i østen, så det er jo ikke bare bare hvis du ikke har vært borti noe sånt før. Start med å bytte pickupene, så kan du evt. vurdere elektronikken hvis du fortsatt ikke er 100% fornøyd. Mener det ligger instruksjon for RS kit i Epi Dot på youtube også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hallo igjen, nå har jeg fått mine nye pickups. Har ett spørsmål, ang det å koble de på. Siden det er en hollowbody så vil det bli vanskelig å koble den nye ledninga til volum og tone saken. Så jeg tenkte å kutte den ledningen som er på stock pickupen. Spørsmålet er: hvordan fester jeg den nye pickupen (ledningene) til de gamle ledningene? går det greit om jeg bare tar elektriker teip og surrer de sammen? Eller må de varmes? sånn som jeg har sett her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.