Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NPD - Strymon Timeline


Anbefalte innlegg

Gratulerer, hadde det ikke vært for at jeg skaffet meg Empress Vintage Modified Supedelay (son jeg elsker), ville jeg nok ha prøvd å skaffe denne. Kanskje denne er bedre på noen få områder, men Empressen holder i massevis for meg (kanskje jeg endrer mening etterhvert, men). :)

Ja, har hørt Empressen er veldig fin. Timeline har jo forferdelig med muligheter, det kan vel skremme mange, men den er såpass logisk oppbygd at det foreløpig går veldig fint. Litt plagsomt å bytte banks uten sko, da foten min er akkurat for smal til å treffe begge bryterene samtidig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ernie Ball og Goodrich som gjelder, men ble så lei av at tråden på EB'en ryker en gang i året.

Goodrichen er vel egentlig beregna for steelgitar, så den bør vel helst være god til swells.. :)

Jeg er vant med EB, så det var litt tilvenning å gå over til Goodrich, men er godt fornøyd :)

Bruker en Tophat Super Deluxe 2x12" kombo, knallbra sak :)

Fattigmanns beamblocker atpåtil!

7664014356_3f0c996688_c.jpg

Endret av KristianF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har hørt Empressen er veldig fin. Timeline har jo forferdelig med muligheter, det kan vel skremme mange, men den er såpass logisk oppbygd at det foreløpig går veldig fint. Litt plagsomt å bytte banks uten sko, da foten min er akkurat for smal til å treffe begge bryterene samtidig...

Du får spelle med slippers da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk min Timeline et par dager etter feriepengene kom. :)

Jeg bruker mye delay, og har hatt en god del delay-pedaler iløpet av de siste årene. Boss(RE-20, DD-7 og PS-2), Line 6(DL-4, M5/9/13), Visual Sound H2O, Danelectro(PB&J, Dan Echo, EHX(SMMw/H, Memory Boy) og mange flere, men Timeline er i en helt annen liga.

Første gang jeg kom over Timeline tror jeg var HCFX-forumet like etter NAMM i fjor sommer.

Med en gang brydde jeg meg ikke, men så kom jeg over en demo måneder senere og studerte den litt nærmere. Etter 10 minutter inne på Strymon sin nettside var jeg solgt. :)

Min hoveddelay de siste 3 årene har vært en Line 6 DL-4, som har helt ok effekter, men er en veldig bra looper og mulighet for å ha 3 presets tilgjengelige.

Timelinen fungere mye på samme måte som DL-4, bare den gjør alt mye bedre.

Flere presets, mulighet for å aktivere looperen med foten, i tillegg til at du kan bruke både effektene og looperen på en gang, låter MYE bedre og den tar mindre plass på brettet.

Den så veldig skummel ut med første øyekast, men jeg kom overraskende fort inn i hvordan det meste fungerer.

Før jeg kjøpte den tenkte jeg at den var litt dyr, men nå synes jeg at det er verdt det. Dette er en delaypedal som ikke forsvinner fra brettet igjen med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en DL4 på lån, og synes grensesnittet og latouten på den var veldig fin, synes bare at den ikke låt så bra på de lydene jeg bruker mest (analog sim). Det med justerbar underdeling på tap, samt smear og hipass-filter er også helt genialt i en sånn boks.

Er enig med det du sier, og synes den fungerer mye på samme måte, bortsett fra at det her låter dritbra og en har kontroll på det meste va parametre. Looperen overrasket også veldig positivt, enkel å bruke og låter veldig bra.

Jeg har begrenset den ti fire banks foreløpig, og med navn så går det helt fint å holde styr på. Har ikke testet den live enda, men El Capistan låt

Iallefall veldig fint live og satt godt i miksen, denne her skal vel gjøre det samme. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, der kom jeg på en ting jeg savner i Empressen. Det går ikke an å bruke effektene sammen med looperen. Har lyst på Timeline, men det er tydeligvis ingen som vil bytte sin i en Empress. :/ Får vente og se litt, kanskje jeg selger Empressen og kjøper den etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal belage deg på et rent bytte iallefall, da Timeline er så ettertraktet at de få som har blitt solgt brukt her til lands har gått for tilnærmet nypris.

Empressen er bra den, men den er vel kanskje i overkant dyr ny, i forhold til endel annet. :)

Timeline koster 3990 på 4Sound, tok fire dager fra jeg bestilte til jeg fikk min :)

Endret av KristianF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer å hente på å selge selv, som regel, da forhandlere forståelig nok ikke gidder å selge noe uten fortjeneste.. Om de vil selge den for 3, får du vel maks 2500 for den, mest sannsynlig ikke så mye.

Legg den ut selv, burde gå an å få solgt. Timeline er iallefall gode greier, gleder meg til å teste den live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Jeg har problemer med min Line 6 Relay G70 live. Den har fungert bra i mange år, men det har blitt mer ustabilt de siste årene. Til info så bruker de andre i bandet G30 fra Line 6. På soundchecks så funker alt fint. Jeg kan gå rundt hele scenen og mister ikke lyden. Men under konserten, med folk (og mobiltelefoner) i salen, så kan jeg knapt bevege meg bort fra mottakeren uten av jeg mister signalet.. Er det noe jeg kan gjøre for å løse dette eller er hele oppsettet utdatert? Det merkelige er riktignok at G30, som er en dårligere og eldre modell, funker helt fint for de andre i bandet.. 
    • Söker rockprojekt att vara med i Norge, med fokus på live-gig. Jag är öppen för alla typer av rock/metal och ser fram emot att få spela med likasinnade musiker. Har erfarenhet av både studioarbete och liveframträdanden, och är redo att bidra med både energi och kreativitet.
    • Bildet er tatt i dag. Min Tele Deluxe
    • I fjor bygde jeg en Telecaster Deluxe. Det er den beste gitaren jeg noen gang har hatt, selv om jeg har kjøpt giterer til 6000kr i butikk før Gitaren består hovedsaklig av deler fra Guitarfetish, feks kropp og pickups, mens halsen, som måtte ha CBS hode, kommer fra en Squire Stratocaster Affinity. Kroppen er i Or, og halsen i lønn med rosentre gripebrett. Eletronikken har jeg bygget selv jeg kjøpte deler lokalt i nederland, og det er koblet på samme måte som på en moderene Les Paul. Gitaren har Push pull potmeterer for coilsplit og alle pots er som allitd på mine bygg - CTS. Gitaren har ikke antydning til pickupsus for jeg har skjermet den profesjonellt. Dette er alså ikke en Fender Telecaster så jeg gav den en egen logo på halsen der det står "Helge Tele Deluxe". Halsen hadde jo originalt en stratocaster logo. Jeg syntes gitaren har nydelig klang og jeg har aldri hatt noen bedre gitar. Hvis dere vil se byggeprosessen så klikk på denne linken: https://www.youtube.com/watch?v=HtBjxB9VAYk&t=42s  
    • Har en slik miksepult som jeg vurderer å selge. Ser at andre selger selger pre amp stripene, og kompressorene separat. Noen som har tanker om pris evt? Selges med alt utstyr, kabler, strømforsyning osv. Har tidligere vært eid av NRK.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.