Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Clapton stratocaster


strikes

Anbefalte innlegg

Hola!

Prøvespilte en slik rakker hos en kompis for en stund siden, og ble nesten litt satt ut. I motsetning til de fleste har jeg aldri vært noen stratfyr, men dette snudde totalt om på det. Var en gammel blackie med lace sensors.

Dessverre har han den bare på lån fra en kollega på ferie, så får nok ikke tæsje den igjen.

Mitt spørsmål her:

De kommer jo i flere farger, er feks blackie lik de som feks er i pewter? Snakker da om de eldre med lace. Er det kun farge og at den sorte har blackie skrevet på hs som er forskjell?

Makan til GAS er det lenge siden jeg har hatt.

Alle innspill settes stor pris på.

Must... Have.... Now...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle jeg har prøvd har vært ganske like, ihvertfall samme V-hals.

Prøvd i Pewter, grønn og flere svarte.

Helt greie gitarer, men ikke noe ekstraordinært.

Synnes heller ikke Lace Sensorene er helt det store, men det er vel en smakssak.

Clapton sine egne er nok endel fetere (Hans hovedFender er vel bygget av John Suhr)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har vel også en boost-funksjon i stedet for den nederste tonekontrollen. God Strat som låter bra, synes jeg.

Låt "bedre" med andre pickuper, kjenner en som bytta i dyrere "boutique" pickuper (Suhr eller Fralin, husker ikke) og da kom den mer til sin rett.

Clapton bruker vel heller ikke LS lengre tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låt "bedre" med andre pickuper, kjenner en som bytta i dyrere "boutique" pickuper (Suhr eller Fralin, husker ikke) og da kom den mer til sin rett.

Clapton bruker vel heller ikke LS lengre tror jeg.

Du har sikkert rett. En bandkollega har en slik som jeg hadde en liten service på for en stund siden. Jeg lånte også den samme gitaren av ham for mange år siden i forbindelse med en demo det daværende bandet mitt spilte inn. Synes den låt veldig bra jeg. Nå skal jeg sannelig lete etter opptaket! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde også denne i butikk, en av to stratocastere som faktisk føltes "rett" var en drøm å spille på.

Selv synes jeg den senere "koksgrå" finishen hans er helt nydelig.. minner mye om fargen på bilen min ^^

Om jeg noen gang skal bruke såpass med penger på en gitar er det sikkert at det blir enten en clapton eller srv strat

selv om de er ganske forskjellige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde også denne i butikk, en av to stratocastere som faktisk føltes "rett" var en drøm å spille på.

Selv synes jeg den senere "koksgrå" finishen hans er helt nydelig.. minner mye om fargen på bilen min ^^

Om jeg noen gang skal bruke såpass med penger på en gitar er det sikkert at det blir enten en clapton eller srv strat

selv om de er ganske forskjellige :)

Eller hvorfor ikke en Eric Johnson Fender av de tidlige som kom.

Finnes ikke bedre serieprodusert F strat etter manges(og min) mening, og original Fender pickupene er veldig gode tilogmed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låt "bedre" med andre pickuper, kjenner en som bytta i dyrere "boutique" pickuper (Suhr eller Fralin, husker ikke) og da kom den mer til sin rett.

Clapton bruker vel heller ikke LS lengre tror jeg.

Mener signatur straten sluttet med lace i 2001.

Ikke prøvd den nye med noiseless.

Og boosten audun nevner var smooth! Finner du opptaket audun, så legg det ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener signatur straten sluttet med lace i 2001.

Ikke prøvd den nye med noiseless.

Og boosten audun nevner var smooth! Finner du opptaket audun, så legg det ut:)

Er det så lenge siden ja!

Forbinder EC`n med Lace Sensors jeg, livin`in the past :)

Nå vet jeg ikke om jeg synes Noiseless`ene er så mye bedre da men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svogeren min har en clapton strat fra sent 80-tall med cs 50s (tror jeg) single coils og en seymour duncan humbucker i bridge. Måtte bruke den på en spillejobb da humbuckeren på tyleren min streiket. Fenderen sto ikke tilbake for tyleren på noen måte. En utrolig bra gitar som låter helt fantastisk, så de treffer da blink noen ganger!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.