Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ok. Da trenger jeg hjelp fra mer erfarne gitarister..


Norstorm

Anbefalte innlegg

Jeg skal skrive musikk med en ny kar, og sammen ble vi vel enige om at jeg trenger å skifte sound på gitarene mine..

Jeg tweaker lyden min på en AXE FX Ultra, og har alltid gått for den tørre AC/DC lyden med minimum drive og gain, for å kunne kjøre dobble tracks..

Nå er jeg ute etter den litt mer industrielle prog lyden i gitaren..

Heh.. Vi er jo ikke på 80 tallet lengre, så er vel på tide.

Jeg er ute etter sånn høvelig lik amp kvalitet som man hører fra gitarister som Angel Vivaldi f.eks.

Kan noen hjelpe meg med dette...?? Jeg er desverre altfor inngrodd i den type lyd jeg er vant til :S

Her er ett klipp av Angel Vivaldi.. Drit i låta.. Det er lyden RYTME gitarene jeg er interessert i:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Teste ut mesa ampene da..

Mer eller mindre flat EQ altså..

For recording purposes så kan jeg jo gjøre ett forsøk på å gaine dem ned da uten å miste dynamikken til ampen..

Høres merkelig ut men skal gjøre ett forsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://thereviewspider.net/2012/01/interview-angel-vivaldi/

What’s your rig setup like?

I just revamped my entire rig and am pretty stoked about it. Being that I went for such a different sound on the last EP, I wanted to change my sound dramatically. I went from using mahogany guitars with EMGS through my Peavey 6505+ to using Ibanez with Dimarzios exclusively through an Axe FX Ultra. I use a Carvin HD1200 power amp with it as well as a MESA Boogie Triple Rectifier cab live. I also love my Morley Dragon 2 Wah- it’s awesome!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.