Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Neck heavy..


Chickenwing

Anbefalte innlegg

Sikkert flere som lurer på dette, har så langt ikke sett noe tråder om dette, så jeg kjører på.

Som mangen andre har jeg problemer med at gitaren "faller ned" da jeg har den rundt meg med en strap. er no grei nok den..

Hjelper det bare å kjøpe en breiere strap? eller er det noe fiks-faks-magic som skal til for at den holder seg i possisjonen sin uten at headstocken svinger seg ned mot bakken?

bilde av den strappen man har nå... ligner iaf.. TAKK FOR SVAR! kyss klemz og kos!

Steph-N098-Nylon-Guitar-Strap-Black.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en del gitarer som er slik.

Det kan hjelpe litt med en annen reim som er mere ru på baksiden, feks typiske enkle skinnreimer.

Men i en del tilfeller kan det være en grei løsning å flytte fremre reimfestet litt lenger frem, dersom det er mulig da self.

Er alltid greit å skrive hvilken gitar du har.

Endret av hkurt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reim kan nok hjelpe en del.. med mindre du har en tung SG ^^

Jeg kom over en reim på ebay for en stund tilbake "couch handmade"

var noe konkurs salg fra isreal.. ja ok, men jeg bestilte da en slik , kosta meg hele 30kr.

men herregud! jeg kommer aldri til å bruke noe annet, for en himmelsk opplevelse! min tunge super swede ble jo like god å ha rundt skuldrene som telecasteren!

så jeg vil si at en reim kan ha veldig mye å si, selv så liker jeg at de er litt breide å helst skikkelig lær, selv om fender sine sorte med litt sånn "fyll" i er helt ok til lettere gitarer.

Fant forøvrig siden til disse reimene, ser at de koster noe mer en hva jeg ga ^^

rundt 55usd for en reim. før frakt. ca 350spenn, så ikke alt for ille.

http://www.couchguitarstraps.com

Forøvrig http://www.couchguitarstraps.com/artist-series-white-byloos-victorian-guitar-strap-p-4.html jeg fikk skaffet billig, ante ikke at det var en artist som hadde det designet da.. men jaja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan flytte det fremre remfestet lengre ned på kroppen, og det bakre festet nærmere splitten.

Er tunerene "tunge" ? kanskje du kan bytte de ut mot noen lettere, iom at du har locking nut, så er det jo likegyldig hvilke tunere du har.

bytt ut pickupringer med noen i metall, sett på en tyngre tremolo-blokk, og en tremol-no / tremsetter.

bytt ut tremolo-cavity-platen med en i metall / ibenholt.

bytt ut tremolo-kloen med en i messing.

kan du fylle inn kontrollrommet litt med noe 'tungt' ?

Poenget her er å flytte vekt fra hals, og legge på vekt på kroppen. Alle monner drar :)

Endret av umy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.