Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Aphex Punch Factory compressor


Anbefalte innlegg

Kjøpte en slik brukt i dag. Har ikke fått prøvd den så mye, men måtte bare fortelle om strøm til denne, den er helt utrolig!

Kort sagt, har du en strømforsyning på 5 til 48 volt og pluggen passer, så funker den! Uansett polaritet eller DC eller AC.. Om ikke dette er nok er den også en DI boks med XLR plugg, og kan drives av Phantom power. Og jeg glemte visst å si at den går på 9 volt batteri også..

Tenk om alle pedaler var sånn, så enkelt det kunne vært!

Og den funker som compressor også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok visst litt for godt i, DC 5-32 volt, AC 5-48 volt er riktig.....

Ligger ett lydklipp med bassing på YouTube, du får klare deg med det!

Edit: Måtte rette noe iPad autocorrect-dritt...

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøm-messig er Aphex-pedalene geniale. Bruker Acoustic Xciter til kassegitar selv når jeg spiller live. Jeg har riktignok en tuner på gulvet også, og bruker dermed standard 9V DC med daisychain, men det at man har muligheten til å bruke omtrent hvasomhelst er helt genialt om man har behov for det. Putt inn en plugg med strøm og det funker, sånn stort sett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok visst litt for godt i, DC 5-32 volt, AC 5-48 volt er riktig.....

Det blir vel omvendt for at tallene skal kunne stemme.

Dette løses med en likeretterbro og en switcher, omtrent på samme som gjøres inni laptoper som går enten på internt batteri eller ekstern forsyning.

ACVinmax = 32V * sqrt(2) - 2 * Vf

DCVinmax = 48V - 2 * Vf

Hvis man setter inn Vf = 0,7 (som er verdien for en typisk silisiumlikeretterdiode) så får man ACVinmax = 46,6548V og DCVinmax = 46,6V, og tallene stemmer altså perfekt for en switcher som tåler maks 46,6V.

Jeg vedder tre kroner på at du finner en knøttliten ic fra Texas Instruments inni der hvis du åpner effekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok til å bli mer vanlig, men det koster litt (ca. 50-ish kroner per pedal i komponentkost) og det krever litt kunnskap og oversikt hos designer og fabrikant.

Brikkene som brukes er små og nette, og ligger på et annet teknologinivå enn det som vanligvis presenteres som "boutique"-greier.

MSOP10:

msop10match.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.