Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Telecaster American STD (2012) vs Highway 1 (2008)


AddiToll

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg lurer litt på hva som er forskjellen mellom disse to type telecasterne. Jeg eier en Highway One nå og merker at lyden ikke tilfredsstiller meg helt. Hørte også at American Standard 2012 har en form for 50's custom shop pickups, noe som virket meget interessant! H1'en har ikke så crispy mørke toner hvis du skjønner. Twangen blir litt bort jo mørkere du går. Kan det ha noe med pickupene å gjøre?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HW1 serien (andre gen) skal ha ganske hotte pu´er. Jeg tror det du kan tjene mest på er å teste andre plukkoppper, f.eks Fender CS 50s.

Med mørkere mener du når du drar ned tonekontrollen, i såfall er jo det ganske naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skift strenger! :P

Spøk til side, så er det ikke usannsynlig at et sett nye pickuper kan gi eg det du savner. Jeg kom tilfeldigvis over en brukt Jimmie Vaughan Strat med Tex Mex pickuper, og falt for den, mye pga. pickupene. Det er et sett som ikke koster all verden også. Akkurat da hadde jeg allerede en Classic 60's Player som har CS'69 pu's som jeg også likte. Den kjøpte jeg etter å ha solgt en '79 am. std. Strat som jeg aldri ble fornøyd med. Jeg prøvde den gang flere HW-1 etter å ha lest mye bra om dem, men jeg fant ikke noen som jeg likte. Lite definert "Strat-lyd" i mine ører.

Konklusjon: Den som leter og forsker, finner, men det kan ta tid, og det er mulig man må prøve flere ting før man finner akkurat det man vil ha, spesielt når man opererer i "billig-segmentet". Men hvis du er fornøyd med gitaren ellers, kan det være verdt å teste nye pickuper, men vær klar over at du ikke får igjen den utgiften ved et evt. videresalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.