Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trøbbel med ground loop ved stereo


Anbefalte innlegg

Hei.

Nå håper jeg det finnes noen kloke hoder der ute.

Problem:

Jeg har et pedalbrett, TrailerTrash, med integrerte jacker, dermed kjører jeg mine jacks rett i brettet.

I tillegg kjører jeg stereo ut.

Problemet er at jeg sliter med ground loop.

Ved stereo ut til to amper så blir jeg ikke kvitt denne irriterende summelyden.

La meg forklare mer detaljert.

Jeg skal IKKE kjøre én ulik effektsløyfe til hver amp (typisk én clean og én vreng).

Jeg kjører samme signal på hele linjen, men jeg splitter på en Strymon Bluesky.

Ja, jeg har begge amper på samme strømforsyning.

Jeg har nå hørt med alle gitarbutikkene jeg vet om. De har gitt meg Radial ABY-splitter, det funket ikke. Har prøvd DI-bokser, det funker ikke.

Så har jeg nå prøvd en Lehle Split.

Ved å plassere denne sist i signalet, på kabelen til den ene ampen, så funker det. Den fjerner støyen.

Problemet er at jeg ikke vil ha Lehle separert fra brettet.

Nå har jeg jackene til ampene plassert direkte i brettet. Derfra går det to integrerte George L-kabler som går rett i Strymon-pedalen. Dersom jeg plasserer Lehle mellom Strymon og de integrerte kablene, så funker den ikke.

Men dersom jeg plasserer Lehle ETTER den integrerte jacken, altså Lehle løs utenfor brettet, så funker den..

Noen som skjønner hva jeg mener?

Ja, jeg kan selvsagt ha Lehle utenfor brettet, men hele poenget med brettet er å ha alt permanent, for så slippe løse deler.

Noen som har noen forslag?

Jeg har prøvd Lehle på alle mulige måter, dette er den eneste som fjerner støyen..

Finnes det andre produkter jeg kan prøve? Finnes det en manuell "lo-fi"-løsning?

Meget takksam for alle innspel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble drøftet for ikke så lenge siden i en annen tråd,

Hvis du vil gjøre en jallafix bør du løfte skjerm på instrumentkabelen til den ene ampen, og ikke jord på strømkabelen.. men jeg ser egentlig ikke behovet når du egentlig har funnet en ordning som fungerer? Hva mener du når du sier jackene sitter "direkte" i brettet, og hvorfor må du ha Lehle-splitten "løs"? Bilde/tegning?

Forslaget til Amund Blix Aaeng kan jeg ikke på noen måte gå god for. Hvis du er smart ordnes dette på en måte som ikke tar bort sikkerhet for brukeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kan selvsagt ha Lehle utenfor brettet, men hele poenget med brettet er å ha alt permanent, for så slippe løse deler.

Noen som har noen forslag?

Jeg har prøvd Lehle på alle mulige måter, dette er den eneste som fjerner støyen..

Skal du ha en god permanent løsning må du integrere en ISO på den ene amp utgangen på brettet. F.eks ved å sette Lehle split eler en axess BS2 eller lignende under brettet før den ene utgangen til amp. Det er vel ingen grunn til at den ikke skal funke å kjøre ene siden ut av bluesky inn i split og så ut av ISO på split og oppp til den ene ampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser dere brett med integrert jack/strømforsyning:

http://trailertrashpedalboards.com/proseries-boards

Problemet er altså at jeg tenkte å ha Lehle under brettet. Men den nekter å fjerne støyen så lenge den er ikke er det aller siste leddet før forsterkeren.

Jeg er klar over at jeg ikke MÅ bruke de integrerte jack-inputs/outputs, men jeg prøver å finne en løsning som gjør at jeg kan det, fordi det er noe av det kjekke med disse brettene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jes, so Amund sa sjekk hvordan jackene er koblet. Ta gjerne et bilde. Det er ingen grunn til at du ikke skal få det til å virke med de integrerte jackene.

Endret av Gluke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problem solved!

Jeg fjernet jordingen på den ene integrerte output-jacken fra brettet.

Da funker Lehle som en kule, og all støy er eliminert.

Takk for hjelpen.

Endret av Drop D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problem solved!

Jeg fjernet jordingen på den ene integrerte output-jacken fra brettet.

Da funker Lehle som en kule, og all støy er eliminert.

Takk for hjelpen.

Supert! Deilig å løse sånne problemer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.