Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strenger


Shinganzer

Anbefalte innlegg

Hallo, jeg har nylig kjøpt meg en ny 5-strenger, og den må snart ha seg nye strenger, for strengene på den har nå faller ikke helt i smak.

Min bror spiller gitar og anbefaler D'Addario-strenger. Jeg tenkte jeg kunne høre med dere som har peiling på strengerå se hva dere syns om D'Addario eller andre streng-merker på bass.

:mrgreen: :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :) velkommen til forumet og slitan med ny bass.

Jeg har Fender Flatwounds til min Fretless, og jeg er fornøyd med dem. Til 4-strenger corten min har jeg bare factory standard, men tenker på å prøve elixir strenger der, ettersom de låter så bra på elgitar. D'addario har jeg liten erfaring med(les: ingen)

Kanskje er det bilde litt stort? burde kanskje gjøre det litt mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har erfaring med Elixir på Kassegitar,elgitar,bass 4 og 5 strenges.jeg kan ikke bli mere fornøyd med strengene på bass enn hva jeg er med de.Jeg synes de har en bra tone,fin og ren tone,pluss at de holder strenge lyden mye lengre enn vanlie stenger..

Det eneste minus er at du ikke kan koke de for går coatinga opp å strengene blir hårete.Men du har klart å spart til ett nytt sett.

Men D`addario er heller inget dårlig kjøp.Men kjøp forsåvidt ganske dyrt sett..

Men for all del, prøv ut Elixir.Det koster mye men det er verdt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok heller det har skjedd at han ikke har tørket av strengene når han har spilt, gjerne latt kyllingmiddagen bli igjen på fingrene da han har satt igang å spille. Utrolig dumt å gjøre hvis man vil at strengene skal vare en stund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elixir er jo gode strenger. Sitter slike på Ibanez'en til Good-News. Eneste problemet er at det ikke tar lang tid før nanocoatingen flaser av, og blir veldig plagsom.

Ellers spiller jeg på Carvin strenger, som jeg synes funker veldig bra, ellers har jeg ikke mye å utsette på Fender-strenger heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått til innkjøpt av 1 stk. louder strengesett til kr. 195.

MÅ ha nye strenger, men er blakk som en sild grunnet forsterkerkjøp.

Får håpe det funker allright..

De har jeg, og de funker helt fint for meg! Det skal sies at de fulgte med Louder-bassen jeg kjøpte, da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotosound e utvilsomt mine favorittstrenger. Rustfritt Stålstrenger holder ein del lenger enn nickelstrenger og har en del skarpere lyd enn nickelstrenger. . Du kan kjøpe de på www.stringbusters.com Holder til i England. Her i Norge koster det over 300 kr for et 5-strengs sett. Jeg betalte 200 kr (med frakt). Prisen til strengesettet var under 200 kr og slapp dermed tollavgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotosound e utvilsomt mine favorittstrenger. Rustfritt Stålstrenger holder ein del lenger enn nickelstrenger og har en del skarpere lyd enn nickelstrenger. . Du kan kjøpe de på www.stringbusters.com Holder til i England. Her i Norge koster det over 300 kr for et 5-strengs sett. Jeg betalte 200 kr (med frakt). Prisen til strengesettet var under 200 kr og slapp dermed tollavgifter.

Jeg vil ikke si at det var særli mye å skryte av..En nettbutikk i america sleger strenger sinnsykt blillig...Ettj 5 strengs sett fra Elixir koster 800,- i Norge, å på nettbutikken koster de 280,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke si at det var særli mye å skryte av..En nettbutikk i america sleger strenger sinnsykt blillig...Ettj 5 strengs sett fra Elixir koster 800,- i Norge, å på nettbutikken koster de 280,-

Skryt? Det var bare et eksempel :wink:. Rotosound e forøvrig billigst i England da disse strengene er produsert der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha kvittet meg med de gamle strengene og kjøpt nye tjukkere D'addario strenger har det oppstått et broblem. Etter å ha festet b strengen og tunet den i b med tuner og så spillt på den så merket jeg at strengen kom borti båndene som om den lå ba båndene uten å være strammet. Jeg tenkte om den kanskje var en hel oktav for lav og strammet den, men når den var kommet til d var strengen så sram at jeg ikke ville stramme den mer. jeg brøvde å heve stolen men det hjalp lite mot skrapelydene. Å stramme strengene ser ut til å hjelpe, men skal jeg ha strengen i b må strengen bli VELDIG stram.

Hva skal jeg gjøre for å få vekk skrapelydene?

:| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm

Syns det va merkeligt at B strengen kom borti halsen etter at du har gått over til tjukkere strenger. Halsen bøyer seg vanligvis lenger vekk fra strengene visst du bytter til tjukkere strenger. Hvor mye tykkere er strengene du har byttet til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.