Web Analytics
Jump to content

Kjøpe digitalt piano

JRV

Recommended Posts

Heisann!

Familien skal gå til innkjøp av et digitalt piano, og som den musikalske sønnen i huset jeg er tenkte jeg å prøve å finne et godt piano. Har lite peiling på dette området, så jeg trenger litt hjelp!

Merkene vi har sett på er Yamaha og Roland.

Prisklasse: 10.000-15.000 kr

Det hadde vært greit med noen vanlige effekter, men det trenger ikke å være som på et keyboard, akkurat.

Takk for all hjelp! :-D

• 3 months later...

Du har helt rett, Yamaha og Roland er de eneste merkene som gjelder. Roland HP-503 har jeg prøvd, og det fungerer glimrende. Mange musikkbutikker har et par slike stående, men etter min mening er det ikke mye variasjon i kvalitet, det er bare litt variasjon i funksjoner på pianoene.

Nord Stage har vel på mange måter lagt ei ny list, men ikke for det, spesielt Yamaha har fine ting når det kommer til el piano. Og de ser kanskje hakket penere ut i stua også? Vet ikke helt om jeg ville hatt et rødt tangentinstrument i stua, men det er så.

• 3 weeks later...

Nord Stage 88! Faren min kjøpte et Roland elpiano (type møbel) for en del år siden. Veldig bra piano, men de gangene jeg har tatt det med ut av huset har jeg savnet noe som er enklere å drasse med.