Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson les paul standard "lightwaight"


Soundmannen

Anbefalte innlegg

Jeg mener å ha lest at gibson begynte å lage les paul standard lettere på ett vis årstall. noen som vet vår? var det 2008?

Vis jeg skal ha meg en slik så vil jeg ha den gode gamle "tunge" får å få ut mest mulig sustain.

Hvordan er sustain i disse nye lettvekterne? noen som har prøvd å sammenligne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Fra og med modell 2008, ja. Modellen bli også kalt "08 Standard". Det som er gjort er at kroppen er chambered i stedet for hullet. Det er forøvrig ikke noe bevis for at en tyngre gitar har mer sustain enn en lett. Hverken chambered, hullet eller solid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 2008 standard som er chambered (ikke sveitserost) Bedre sustain i den enn 93 standarden som var sveitserost (og fremdeles blytung) jeg hadde tidligere. Skal du ha LP som ikke er "tuklet med" i kroppen ville jeg gått for en 80-talls japaner. Ellers så synes jeg faktisk at chambered LP låter knall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 2008 standard som er chambered (ikke sveitserost) Bedre sustain i den enn 93 standarden som var sveitserost (og fremdeles blytung) jeg hadde tidligere. Skal du ha LP som ikke er "tuklet med" i kroppen ville jeg gått for en 80-talls japaner. Ellers så synes jeg faktisk at chambered LP låter knall!

Eller kanskje en Historic Re-Issue? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du jeg skal kjøpe en LP standard og en mexicansk Road Worn 60 strat f.eks? :P

Nei, med ordentlig LP, mener jeg f.eks. en Historic (Gibson CS). Road Worn er nok en grei Strat, selv om jeg tror jeg ville gått for '50s'en. Jeg er av den formening at Gibson er instrumenter (hvis du unngår de billigste), Fender er arbeidsredskap, nesten uansett om det er en billig-Fender eller CS-Fender.

Seff, hvis man har penger til slikt :)

En brukt Historic koster stort sett mindre enn en ny Standard. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom akkurat hjem etter å ha hentet en chambered R8, og sammenlignet med to sveitserost-standarder og en solid R7, er CR8 den gitaren med klart best sustain, resonans og lydstyrke når jeg spiller akustisk. Det er min første erfaring med chambered LP, og så langt er det i hvertfall tommel opp! Gleder meg til å få testet den på amp!

Endret av oleb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom akkurat hjem etter å ha hentet en chambered R8, og sammenlignet med to sveitserost-standarder og en solid R7, er CR8 den gitaren med klart best sustain, resonans og lydstyrke når jeg spiller akustisk. Gleder meg til å få testet den på amp!

Ohhhh! Off topic, men grattis med ny gitar! Forventer en egen tråd på den! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk. Det ble litt impulskjøp dette, men jeg fikk en meget bra pris, så jeg solgte R7'en på dagen og stakk til Trondheim for å hente hjem denne. Kanskje litt overkill, iom at jeg får levert en vanlig R8 i morgen :P Blir interessant å A/B-teste de! Det kommer vel noen bilder av begge to i galleriet med tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.