Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson les paul standard "lightwaight"


Soundmannen

Anbefalte innlegg

Google chambered Les Paul trykk på bilder, og voila!

http://www.google.no...iw=1680&bih=946

Det er altså en form for vektreduksjon. Gibson startet med det på noen modeller fra 2006 eller noe sånt. tror jeg. Standarden fikk det fra '08-modellen. Det er da rett og slett at mye av mahognyen er frest bort under lønnetoppen for å få gitarene lettere.

Fra begynnelsen av '80-tallet fikk Gibsons 9 hull borret ut av mahognyen for å redusere vekten. Denne metoden er kalt "swiss cheese". Google det også, så ser du hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dette er chambered.

Chamber_BFG_2007.jpg

Hvis du skal kjøpe en Les Paul Standard, har du to valg. Du kan kjøpe en chambered Standard eller en Traditional. En Traditional er en LP Standard med vektreduksjon i form av hull.

1998LPstandardradiograph.jpg

Endret av MDRattle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Gibson Black Beauty fra 1959 fex. Er den hel tre?? Bare lurer på en GAS jeg har..

Jepp. Omtrent alt før '80(eller er det '82?) er heltre. Og alle reissues er heltre, med mindre de heter Chambered Reissue, og da starter serienummer med CR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på 4sound i dag å fått prøvd en del les paul. blir IKKE gibson les paul standard 08 iværtfall! blir gibson les paul R7 eller R8 og en fender eric johnson strat! :D fikk prøvd en R8 og den var kanon! R7 slik jeg har fårstådd det har en tykere hals. og jeg er glad i tykke halsen så spørs om det blir den, men skal prøve den først ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R7 har i utgangspunktet litt tjukkere profil enn R8, men det er nok ganske minimalt. Nå er jo disse og så slipt for hånd, så litt individuelle forskjeller er det nok også. Ellers er R7 og R8 akkurat samme gitar med unntak av finish.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.