Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Problemer med lydkort


Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bios? Disse settingene gjør man i kontrollpanelet til driveren for kortet, ikke i BIOS.

Det kan også være nyttig å disable det innebygde lydkortet i BIOS. Det er det en innstilling på.

Sorry, mente buffer.. Hva bør den stå på? Satt den på 512 nå.

Det jeg merker nå er at det fortsatt er støy.. Dog lar jeg lyden gå litt (evn trykker pause og på en måte lar den "laste" litt) så kommer den normale lyden etter hvert.. Fortere nå enn før.. Men det tar altså litt tid..

Så nylig et videoklipp. Skurringen kom og gikk mens jeg så selve klippet.. Så ting er fortsatt ikke helt på stell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har brukt M-Audio Fasttrack Pro, har buffer stått på 256. Ser også at du har 64 bit W7. All programvare og drivere er visstnok ikke helt optimalisert for det enda, uten at jeg vet hva det går ut på. Det gjelder vel spesielt hvis man bruker drivere og programvare som ikke har fått oppdateringer eller nyere versjoner på en god stund. Jeg sier ikke at det er årsaken til dine problemer, men det KAN kanskje være med på å lage trøbbel for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har brukt M-Audio Fasttrack Pro, har buffer stått på 256. Ser også at du har 64 bit W7. All programvare og drivere er visstnok ikke helt optimalisert for det enda, uten at jeg vet hva det går ut på. Det gjelder vel spesielt hvis man bruker drivere og programvare som ikke har fått oppdateringer eller nyere versjoner på en god stund. Jeg sier ikke at det er årsaken til dine problemer, men det KAN kanskje være med på å lage trøbbel for deg.

Jeg har Fast Track Ultra.

Jeg fikk lastet ned driver til Win 7 SP1 64-bit.. Så da bør det jo være på stell?

Men er 512 høy buffer? For mye latency for tracking?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Fast Track Ultra.

Jeg fikk lastet ned driver til Win 7 SP1 64-bit.. Så da bør det jo være på stell?

Men er 512 høy buffer? For mye latency for tracking?

Ja, er klar over at det er Ultra du har.

Ellers har jeg ikke peiling, men du kan jo prøve på 256, og stille inn latency enda høyere, og se om det gjør noe fra eller til. Hvilken prosessor er det i maskina forresten?

En stund lånte jeg en maskin som i utgangspunktet skulle ha mye bedre specs enn en gammel Dell jeg hadde. Problemet var at den hadde AMD-prosessor mot Intel-prosessor i Dell-maskina. Maskina med AMD knelte mye før Dell-maskina, faktisk. Dette begynner sikkert å komme veldig på siden nå, men tenkte bare at det var verdt å nevne. Annen potensielt relevant info kan jo muligens være om du bruker laptop eller stasjonær, og hvilken type det evt. er? Andre specs? Det kan jo gi en pekepinn for de som har greie på slikt her inne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er klar over at det er Ultra du har.

Ellers har jeg ikke peiling, men du kan jo prøve på 256, og stille inn latency enda høyere, og se om det gjør noe fra eller til. Hvilken prosessor er det i maskina forresten?

En stund lånte jeg en maskin som i utgangspunktet skulle ha mye bedre specs enn en gammel Dell jeg hadde. Problemet var at den hadde AMD-prosessor mot Intel-prosessor i Dell-maskina. Maskina med AMD knelte mye før Dell-maskina, faktisk. Dette begynner sikkert å komme veldig på siden nå, men tenkte bare at det var verdt å nevne. Annen potensielt relevant info kan jo muligens være om du bruker laptop eller stasjonær, og hvilken type det evt. er? Andre specs? Det kan jo gi en pekepinn for de som har greie på slikt her inne. :)

Ok. Hva er enda litt høyere på latency og hvor gjøres dette?

Legger datainfo inn i første post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også en mulighet at du har herpa noe inni lydkortet. Jeg klarte i dag å herpe mitt med god hjelp av et digitalt trommesett. Trudde først jeg hadde blåst høyttalerne (Bose Companion 3). Heldigvis var det "bare" lydkortet (terratec).

Tviler på det.. Har du lest postene mine her så låter ikke høytalerne konstant crap.. Det er kun i starten.. F.eks i starten når jeg åpner cubase, i begynnelsen av en film, etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke en eller annen tjeneste som starter da, og som vil bli ferdig? Tenker da på defragmentering, antivirusscan eller noe annet som krever prosessorkraft og diskaccess?

En rydding på maskinen, fjerne programmer du ikke bruker, stoppe programmer som starter under oppstart og som du ikke trenger og slikt kan være lurt å se på. Disable Aero og sse om det er noen forskjell da. Aero er faktisk krevende, selv for relativt kraftige maskiner. Jeg har flere bokser på jobben med i7 og 8 GB minne i prisklassen 10-20k som sliter med å dra med Aero sammen med det andre de skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke en eller annen tjeneste som starter da, og som vil bli ferdig? Tenker da på defragmentering, antivirusscan eller noe annet som krever prosessorkraft og diskaccess?

En rydding på maskinen, fjerne programmer du ikke bruker, stoppe programmer som starter under oppstart og som du ikke trenger og slikt kan være lurt å se på. Disable Aero og sse om det er noen forskjell da. Aero er faktisk krevende, selv for relativt kraftige maskiner. Jeg har flere bokser på jobben med i7 og 8 GB minne i prisklassen 10-20k som sliter med å dra med Aero sammen med det andre de skal gjøre.

Nei tror ikke det. Men virusprogram er jo alltid oppe.. Når jeg tar opp task manager er det veldig lite CPU og memory usage..

Hva er Aero?

Må ellers si at denne maskinen er nesten helt ny.. Så er ikke mye dritt som har hopet seg opp på den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reinstaller med windows xp sp3 Black Edition. Så har du lavest Latency med windows og raskere pc. vista og detta ga for mye latency for meg og er ganske tungt for pcn å drive..

Er det en eldre versjon av Windows?

Har kun Vista her..

Hvordan deaktiverer jeg Aero?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.