Web Analytics
Jump to content

Problemer med lydkort

Sorg
 Share

Recommended Posts

Har et M-Audio Fast track Ultra lydkort.

Systemet er Windows 7 SP1 64 bit (bruker PC).

Processor Intel® Core ™ i5-2500K CPU @ 3,30 GHz

Mem: 16,0 GB

Har problem med at lyden blir skurrete (høres ut som at høytalerne er sprengt). Lyden er ok i perioder men blir skurrete ofte. Både i Cubase, Guitar Pro, Wimp, etc. Noen som vet hva dette skyldes?

Har forsøkt:

- Reboot,

- Koble av å til lydkort

- Skru lydkort av og på

- Avinstallert og lastet ned ny driver til lydkort

- Har og testet lydkortet hos en annen. Han har omtrent samme maskin som meg (han bygde min og hans maskin), samme operativ system, osv. Lydkortet funket uten problemer hos han.

Edited by Sorg

• Replies 38
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dette må ha noe med lydkortet å gjøre. Pga nå har jeg samme drittlyd i Guitar Pro også. Må skru av og på lydkortet hele tida. Gjør jeg det funker det ca 10 min før lyden kommer tilbake..

Input og output latency står på 8,29

Så fremt du ikke har en fullstendig utdatert maskin skulle vel det egentlig funke relativt greit. Du nevner at du mistenker lydkortet, men du kan jo teste det på en annen maskin f.eks. Evt. teste et annet kort på maskina di også. Bare for å eliminere litt liksom.

Så fremt du ikke har en fullstendig utdatert maskin skulle vel det egentlig funke relativt greit. Du nevner at du mistenker lydkortet, men du kan jo teste det på en annen maskin f.eks. Evt. teste et annet kort på maskina di også. Bare for å eliminere litt liksom.

Jeg har ikke annet lydkort for hånden. Maskinen er helt ny.

Er det nokon plass du kan velge buffer size? Hjalp med mitt lydkort. Hadde lignende problemer.

Buffer size i lydkort stod på 256. Satt den opp til ca 1200.. Har ingen anelse om det er høyt eller lavt.. Hva mener du?

Hvis du kopierer feilkoden når du får BSOD og søker på den med Blue screen error code og selve koden, vil du stort sett få et ganske godt svar på hva som er problemet.

BSOD kommer stort sett av tre ting:

- Feil på driver. Det er derfor MS driver med slike sertifiseringsprogrammer for drivere.

- Feil på minne

- Harddiskfeil

Som sagt, søk, med feilkoden, og du vil bli mye klokere. Trenger du tid til å skrive den ned, og den "forsvinner med en gang", kan du endre dette under kontrollpanel -> systemegenskaper -> Avansert ->miljøvariabler. Fjern haken på "start på nytt automatisk" Ellers så kan du finne slike BSOD- hendelser med feilkode i hendelseslisten.

Hvis du kopierer feilkoden når du får BSOD og søker på den med Blue screen error code og selve koden, vil du stort sett få et ganske godt svar på hva som er problemet.

BSOD kommer stort sett av tre ting:

- Feil på driver. Det er derfor MS driver med slike sertifiseringsprogrammer for drivere.

- Feil på minne

- Harddiskfeil

Som sagt, søk, med feilkoden, og du vil bli mye klokere. Trenger du tid til å skrive den ned, og den "forsvinner med en gang", kan du endre dette under kontrollpanel -> systemegenskaper -> Avansert ->miljøvariabler. Fjern haken på "start på nytt automatisk" Ellers så kan du finne slike BSOD- hendelser med feilkode i hendelseslisten.

Takk skal du ha. Jeg gikk inn på environment variables, men fant ingen hake der.. Kan du sjekke om det var rett sted?

Ellers, hva bør buffer size stå på? Kan det være feil? Den stod på 256..

Du mener jeg skal google koden ikke sant?

Hvor finner jeg hendelseslisten?

Edited by Sorg

Tar meg den frihet å kuppe denne tråden litt, lurer litt på å kjøpe samme lydkort. Bruke til laptopen. Sett at disse tingene fikser seg, er du fornøyd med lydkortet?

Har bare brukt den litt, men til nå er jeg selvsagt ekstremt misfornøyd. Før jeg gikk på jobb i dag tidlig så jeg litt på en film. Lyden funka bra da. Når jeg nå kommer hjem og chatter med en på Gmailchat er lyden fucka igjen.. Jeg har ikke hatt lydkort før, men er det virkelig så lite som skal til før lyden blir dårlig? Med det innebygde lydkortet kan man jo switche programmer, osv som man vil..

Slike problemer er som regel bufferproblematikk. Sett opp bufferstørrelsen litt, og se om det hjelper.

Du fikk feil sti, riktig skal være kontrollpanel -> system -Avanserte systeminnstillinger -> Avansert ->Innstillinger under oppstart og gjennoppretting, hak vekk "Start på nytt automatisk"

Med å søke, mener jeg for eksempel å google, ja, men hvis du foretrekker Bing, kan du jo bruke det også.

Slike problemer er som regel bufferproblematikk. Sett opp bufferstørrelsen litt, og se om det hjelper.

Du fikk feil sti, riktig skal være kontrollpanel -> system -Avanserte systeminnstillinger -> Avansert ->Innstillinger under oppstart og gjennoppretting, hak vekk "Start på nytt automatisk"

Med å søke, mener jeg for eksempel å google, ja, men hvis du foretrekker Bing, kan du jo bruke det også.

Takker. Men hva bør bios stå på?

hvordan kan jeg sjekke logg for å finne disse gamle feilmld?