Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitar + papir + lakk?


Aphelion

Anbefalte innlegg

Det går helt fint. Det betinger jo at underlaget er glatt før du begynner å lime. Lakken kan du legge på i relativt tykke lag med pensel, se Greeners anbefaliger på oljelakk. Det er da faktisk folk som har "kledd" gitarer med dongerystoff på denne måten, og det er da noe tykkere enn siklekalenderen din..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan lønne seg å laminere pinupen først. Anbefaler å spraye klarlakk på fremfor å bruke pensel.

Og for guds skyld ikke bruk nitrocelluloselakk, da denne vil reagere med stort sett alt som har noen form for lim eller plast i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående papiret- jo, lakken vil trekke inn i papiret og mette det. Det er fordi man skal unngå å få luft og luftbobler inn i dekoren.

med denne teknikken er det helt håplsøt å bruke sprayboks, da måtte man legge på 100 lag med boksen.

Jeg har lest en tutorial på dette en gang i tiden. Fant den igjen. Se og lær. Har aldri gjort dette selv.

http://www.projectgu...com/tut/mat.htm

Jeg har også sett en slik tutorial der noen kledte en gitar med dongerystoff, mettet stoffet med sealer, pusset ned kanten, og la på en burst. når det går an med så tykt stoff, burde det gå greit med tynt papir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Jeg har to stykker av denne kalenderen og kommer bare til å bruke noen få ark, så jeg kan eksperimentere en god del og finne ut hva som funker best :) Jeg fikk en idé til også - tapet eller voksduk! Rød med hvite polkadots? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.