Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD : Jem 10th Anniversary lagt til Jem Samlingen.


Tordenskrald

Anbefalte innlegg

1996 Ibanez Jem 10th Anniversary.

Ebony fretboard, Basswood kropp, Birdseye Maple neck, Dimarzio Evolutions og Lo Pro Edge.

Skinner skikkelig de Ablanone bindingene rundt kroppen, fretboardet og headstock.

Skikkelig vakker og rå gitar. Hals profilen er tykkere enn Jem 90th og føles ut som en JPM 90th.

Det er sikkert samme hals bare med Flower of Life inlays. Skikkelig herlig hals.

Den låter skikkelig herlig til Rock og Fusion som Guthrie Govan style.

Anbefaler sterkt Fender og Suhr folk å ha en slik i en samlingen.

Jeg tror stål plekterbrettet gir bedre lyd enn de Ibanez med plast faktisk. IMO.

Føler en likhet med Ibanez JPM 90th (John Petrucci) som har direct mount mikker. Er fan av det.

Tony777 på jemsite har også en Jem 90th bare han bytta ut aliminums plekterbrettet med ett plast mirror, og den låter annerledes enn min da vi matcha dem.

imag0516.jpg

imag0521.jpg

post-5885-0-59331300-1328966340_thumb.jp

Endret av Tordenskrald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det har med vekta å gjøre og kanskje lyden? At Steve Vai vil ha gitaren lettere ved live spillinger tror jeg er riktig hvertfall. Og det er derfor han kom opp med å lage det som "Moneky Grip".

Skal love deg det ikke har noe med lyden å gjøre ;)

Denne gitaren ble jo designa av Vai på det glade 80tallet.

Da gjaldt det jo å være så outrageous som overhodet mulig og Vai har selv sagt at det var bare gjort som en gimmick -Altså bare for å få gitaren til å se mer flashy ut.

Har eid noen Jem`s selv og kan si at håndtaket ikke har noen stor praktisk verdi hehe

Er bare en visuell greie rett og slett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det har med vekta å gjøre og kanskje lyden? At Steve Vai vil ha gitaren lettere ved live spillinger tror jeg er riktig hvertfall. Og det er derfor han kom opp med å lage det som "Moneky Grip".

Har prøvd å finne igjen en artikkel jeg leste ang det bærehåndtaket, der han forklarte at det kun var for å enkelt og lettvint kunne ta med seg gitaren.

Er da et veldig typisk og eget kjennemerke på signaturgitarene hans da, og hadde nesten vært litt merkelig uten... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja eg syns det var stygt for 10 år siden. Men no er jeg blind og har kjøpt 2 ibanezr på ett år.. :-) Jeg trodde det hadde med vekta å gjøre i tillegg til at han kunne gjøre noe solo sprell. Han ville ha Basswood for å ha lettest mulig gitar..

For dem som vil ha en rå ibanez uten monkey grip er Ibanez JPM 90th Ham ett rått valg. Med picasso bilder i Flammelønn topp med matching headtstock. Den låter Dream Theater Memories Pt 2 etc.Jpm%2090th%20003.jpgnormal_JPMb.jpg

Endret av Tordenskrald
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja eg syns det var stygt for 10 år siden. Men no er jeg blind og har kjøpt 2 ibanezr på ett år.. :-) Jeg trodde det hadde med vekta å gjøre i tillegg til at han kunne gjøre noe solo sprell. Han ville ha Basswood for å ha lettest mulig gitar..

For dem som vil ha en rå ibanez uten monkey grip er Ibanez JPM 90th Ham ett rått valg. Med picasso bilder i Flammelønn topp med matching headtstock. Den låter Dream Theater Memories Pt 2 etc.Jpm%2090th%20003.jpgnormal_JPMb.jpg

Ikke vært for at prisen var i collector class, så hadde jeg kjøpt en sånn en altså :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.