Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mono GS1 Doolittle reim, unødvendig med strap locks?


toralfsan

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kjøpt et par av disse bomullsreimene fra Mono.

LargePic.jpg

De virker solide, er komfortable å bruke, men reimfestet er så stivt at de er utrolig harde å ta av og på, selv etter flere gangers bruk, samtidig som jeg er ute av stand til å feste Dunlop Ergo Strap locks.

p21719.jpg

Valgte disse fordi jeg ikke er interessert i å skru i gitaren.

Noen som har erfaringer med disse reimene? For meg føles de så tighte at jeg kanskje tror strap locks er unødvendige, men lurer på om noen har andre erfaringer etter tid? I så fall, hvordan feste reimene sikkert uten inngrep i gitaren?

Joda, jeg kjenner Grolsch-pakningtricket, men når jeg ikke får presset inn Dunlop'ene, får jeg ikke festet Grolsch-gummien, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh, grolsch pakningene er jo av gummi kontra dunlop sine av hardplast...

Og gummi har jo den egenskapen at det er veldig elastisk, så prøv det først.. Ellers er det mange flere bedre strap locks der du bare bytte 2 skruer på gitaren, vil ikke si det er så stort inngrep?

Har selv fender sine strap locks, og de er geniale :) enkle å ta av og på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ingen som har erfaring med de Mono-reimene? Jeg har problemer med å få dem av, og enda større problemer med å få dem på igjen. Så jeg lurer på pm straplocks er nødvendige i det hele tatt med disse? Ingen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ingen som har erfaring med de Mono-reimene? Jeg har problemer med å få dem av, og enda større problemer med å få dem på igjen. Så jeg lurer på pm straplocks er nødvendige i det hele tatt med disse? Ingen som har erfaringer?

er slik med mine couch reimer også..

tviler på jeg trenger strap lock på mine også.. men kosta meg jo hele 20kr får slike plast greier fra dunlop så hvorfor ikke ha en ekstra sikkerhet ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er slik med mine couch reimer også..

tviler på jeg trenger strap lock på mine også.. men kosta meg jo hele 20kr får slike plast greier fra dunlop så hvorfor ikke ha en ekstra sikkerhet ^^

Jo, hadde jeg bare fått dem av og på. Skal jeg få på Dunlopene, må jeg antakelig skjære i festene til reima, og da er vi ikke kommet lenger. festene er så tjukke at Dunlopene ikke lar seg klemme på. Har ikke prøvd kniv, da går det for langt.

Noe av poenget med strap locks må jo være at det er sikkert, samtidig som det er lett å ta av og på reimene?

Skal jeg velge en av delene, tror jeg at jeg velger sikkerhet fremfor at det er lett. Og mine reimer føles pr. i dag umulig å få av uten en god porsjon vilje.

Festene i reimene er et stykke tjukk ABS-plast. Jeg tror jeg beholder dem som de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ingen som har erfaring med de Mono-reimene? Jeg har problemer med å få dem av, og enda større problemer med å få dem på igjen. Så jeg lurer på pm straplocks er nødvendige i det hele tatt med disse? Ingen som har erfaringer?

Har desverre ikke erfaringer med den reima. Men greia er jo som du nevner at straplock skal sikre mot at reima hopper av, samt at den må være enkel å ta av og på.

Når reima di er plundrete å få av, så kan den jo kanskje være sikker nok uten lås, men da må du legge den i kassa med reima på, og da ender du antagelig opp med gnag i lakken fra reima.

Eg konkluderar:

1. Lag større åpning i reima, slik at den blir lettere å få av å på, evt forsøk å få den mykere med vaselin eller tilsvarende. Da kan du bruke enkle plastikklåser som du trer på utsida.

2. Kjøp deg et sett med skikkelig straplocks, uansett merke, og ta reima av og på på en enkel måte.

3. Bruk as is, og lev med fare for lakkgnag...

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til min rosa fluffy reim skaffa jeg reimlås, men det er plent umulig å få disse gjennom hullet på reima. Min løsning ble å feste reima bra én gang, for så å aldri ta den av. Har du problemer med å få plass i kassen er det selvsagt et problem som du gjerne vil gjøre noe med. Over tid vil reima bli rommere i hølet, dersom du er uoppmerksom kan du fort angre den dagen det er for sent å unngå at gitaren faller ned. I din situasjon ville jeg trimma reima litt, slik at reimlås hadde gått greit å montere. Dog, jeg foretrekker de litt maffigere variantene fra Schaller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.