Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Mustang


Aphelion

Anbefalte innlegg

Vurderer en Fender Mustang til hjemmebruk, disse er jo svinbillige! Tenker å teste Mustang I og II til uka hvis de har begge inne. Noen som har erfaring med disse to modellene? Holder det med 8" element, eller blir det litt skral lyd? Har jo en Peavey Rage 158 stående her - synes det funker greit med 8" element i den, men man må jo guffe på altfor mye før det låter greit. Mustang II har 12" element, men ser for meg at 40W kanskje er litt overkill til hjemmebruk?

Shoot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gå for Mustang III med en gang, ikke så mye dyrere! Knal lyd og enkel betjening, spiller høyt og lavt, anbefales virkelig! Selv om en amp er på 40 eller 100 watt betyr det ikke at du må spille på fullt, er ikke noe rørvreng å finne her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

III? Den er jo drøyt overkill. Hadde en Cube 15 som spilte MER enn høyt nok... Poenget er at jeg skal ha en liten amp til Mac-rommet, jeg har jo Bassman med Orange 212 i stua ;) Budsjett er også en faktor, III koster dobbelt så mye som I... Jeg trenger ikke amp, men jeg har lyst på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneren er veldig pinglete i forhold til to og tre altså, har sikkert med størrelsen på høyttalerelementet å gjøre...

Stikk i butikken og prøv.... Jeg har prøvd alle tre av disse, så jeg sier bare, ta treeren!

Edit: volum er ikke alt, det skal jo høres bra ut også, på alle volum!

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid hatt sansen for Fender og Marshall forsterkere og bruker for tiden en Mustang V, den er absolutt den beste moduleringsforsterkeren jeg har vært borti. Litt i sterkeste laget for mitt bruk egentlig, men det er alltid bra å ha litt å gå på når naboen spiller for høyt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha, why is that? Den er kanskje litt «farty» i elementet til metallgreier, men det gjør meg virkelig ingenting. Har en 5150 til slikt ;) Likte lyden i Bassman-ampmodellen veldig godt, så dette kommer til å funke som ei kule. Spiller mer enn høyt nok gjør den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.