Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tubescreamer problem


Flusani

Anbefalte innlegg

Nei. Boost foran et tonn med vreng vil være akkurat like lite merkbart. Det fører stort sett bare til mer gain, og ingen merkbar volumboost eller endring av karakter. EQ i loopen er som sagt veien å gå IMO... :)

Har man derimot en amp som trenger et lite dytt for å vrenge nok, eller for å vrenge tightere, er boost eller TS foran amp løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å være sikker, du har ikke flatt batteri i tubescreameren din?

Høres utrolig bizzart ut at du ikke hører noe forskjell på om tubescreameren er av eller på.

helt nye batterier.......jeg hører forskjell, gitaren blir "hetere"......mye mer feedback, men det gir ikke den fargen/effekten jeg var ute etter.

da vi spilte inn demo med bandet brukte jeg ts`n foran min gamle forsterker(randall) og fikk da skrudd frem en nydelig leadsound, men da brukte jeg nok langt mindre gain på ampen.

Endret av LambOfDeth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

[

Forstår det som at han hører forskjell når han bruker den på cleankanalen? TS foran en higainamp har stort sett lite eller ingenting for seg, det er i hvert fall min erfaring.

]

jada...den funker på clean kanalen .........virker rett og slett som om jo mer vreng jeg bruker på ampen jo lavere påvirkning har ts`n.....

funker det å sette den i effektsløyfa da.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg ikke til trådstarters amp, men testet lit på Roadster'en min (Dual Rectifier) Kanal 4 der er high-gain i tonnevis..

Jeg har en Fulltone FatBoost (FB-3) i FX-loopen nå. Den kan gi clean boost, boost med vreng, og Bass/Trebleboost..

Må bare si at den funker fantastisk bra, og gir skikkelig økt både volum og trøkk ut av ampen . Prøvde dette hjemme i kjelleren, så det var jo ikke volum på fullt på ampen, men nok til at ørene ble helt matte etter noen minutter!

Så den kan godt være et alternativ til EQ i loopen...

Edit: Fatboosten virker ikke så effektivt FØR ampen, må ha den i loopen...

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.