Web Analytics
Jump to content

Tubescreamer problem

Flusani
 Share

Recommended Posts

Heisan

Jeg har en ibanez tubescreamer som jeg hadde tenkt å bruke som en leadboost for å få litt mer volum når jeg spiller solo og for å "dempe" eller "runde av" diskanten . Jeg har ikke så fryktelig peiling på effekter og slikt men etter å ha googlet litt så leste jeg at slike pedaler bør stå før forsterkeren og helst så nærme gitaren så mulig

jeg har derfor plassert den slik: gitar-ts9-volumpedal-amp-kabinett

forsterkeren er en Hughes & kettner trilogy med master på rundt kl 13-14 og preamp level rundt 19-20 der omkring.

.........men det skjer ingenting! ørlite kompresjon men ellers ikke annet enn mere støy.....jeg kan skru på Tone knappen og det forandrer ikke lyden i det hele tatt........er det noe jeg ikke har fått med meg eller? bruker jeg den helt feil? prøvde å søke litt her på forumet men fant ikke noe. håper noen kan hjelpe meg:-)

PS....jeg testa den på clean kanalen og den funker fint

Tror at volume pedalen din kanskje ødelegger litt for deg slik du har satt det opp.

Selv ville jeg tatt:

Gitar - Volume pedal - TS9 -> Amp

Så stilt tubescreameren slik at tone er litt over kl 12. distortion/drive på rundt kl8 så level etter hva som passer.

Skal fungerer helt fint og bruke en TS slik du beskriver der her

Hvordan hr du stilt inn tubescreameren?

Prøv med minst mulig drive og mest mulig level. Start med kl 12 på alt, og jobb deg derfra :)

begynte med drive på nesten ingenting.....tone på rundt 12 og level på 10 ca for å få kun en liten boost og opprydding i lyden, men da jeg hørte at det ikke skjedde noenting så prøvde jeg tone på full og deretter ingenting og det gjorde ingen utslag

Tror at volume pedalen din kanskje ødelegger litt for deg slik du har satt det opp.

Selv ville jeg tatt:

Gitar - Volume pedal - TS9 -> Amp

Så stilt tubescreameren slik at tone er litt over kl 12. distortion/drive på rundt kl8 så level etter hva som passer.

Skal fungerer helt fint og bruke en TS slik du beskriver der her

volumpedal står helt åpen.....skal vel ikke ha noe betydning det da?

det er akkurat som om den ikke responderer når jeg bruker gain på forsterkeren....

volumpedal står helt åpen.....skal vel ikke ha noe betydning det da?

det er akkurat som om den ikke responderer når jeg bruker gain på forsterkeren....

Jeg tror at signalet som kommer fra TS pedalen din (volume messig) blir regulert av volume pedalen din slik at du får samme volume ut av alt som står foran volume pedalen.

Jeg tror at signalet som kommer fra TS pedalen din (volume messig) blir regulert av volume pedalen din slik at du får samme volume ut av alt som står foran volume pedalen.

hmm...da skal jeg prøve å bytte om de to på neste øving

men tone knappen burde jo funke fordet vel..

hmm...da skal jeg prøve å bytte om de to på neste øving

men tone knappen burde jo funke fordet vel..

testet å bytte om på volum og tubescreamer igår.........det hjalp litt, men fortsatt gir det så lite utslag at det er helt bortkasta å ha den pedalen der.

Aphelion.........jeg tror jeg går for forslaget ditt og anskaffer meg en EQ istedet:-)