Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

"Hjemmestudio"


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å brenne alle pengene mine i et såkalt hjemmestudio, har noen ting allerede fra før av (gitar,bass,lydkort,sm57, headset) foreløbig har jeg bare gjort direkte opptakk og litegrann med ampen min, men den er ganske crappy så... (spiller metal foresten) men lurer jeg lurer på om jeg skal skaffe meg en ny amp i dette tilfellet og da tenker jeg mesa power altså, men vil dette være bortkastet når jeg ikke har et rom som er behandlet på noen måte, dette er bare soverommet mitt, hvis det er det så tenker jeg meg og skaffe meg en sånn axe fx. Hva ville dere gjort i mitt tilfelle? Jeg trenger også et bra sett med studio monitorer , noen som har forslag på et bra sett til rimelig pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg tror ikke du trenger å behandle rommet for annet enn naboer sin del i første omgang. Men er naboer et problem vil jeg lett anbefale Axe fx, funker perfekt til slike setups!

Hva er budsjettet ditt på dette prosjektet?

Mitt setup på soverommet er:

-Axe FX 2

-Mackie onyx blackjack (lydkort)

-mackie mr5mk2 monitorer (betalte 2600 inkl frakt for et par)

-mbp med Logic 9 og superior drummer 2.0

Har du et større budsjett enn det som trengs for noe lignende som dette vil jeg anbefale å legge de i monitorer. Feks Adam A5X eller A7X.

Endret av frygisk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg tror ikke du trenger å behandle rommet for annet enn naboer sin del i første omgang. Men er naboer et problem vil jeg lett anbefale Axe fx, funker perfekt til slike setups!

Hva er budsjettet ditt på dette prosjektet?

Mitt setup på soverommet er:

-Axe FX 2

-Mackie onyx blackjack (lydkort)

-mackie mr5mk2 monitorer (betalte 2600 inkl frakt for et par)

-mbp med Logic 9 og superior drummer 2.0

Har du et større budsjett enn det som trengs for noe lignende som dette vil jeg anbefale å legge de i monitorer. Feks Adam A5X eller A7X.

budsjettet er omkring 30.000, det er i hvertfall max... jeg har tenkt på axe fx, men har nå hørt det er en syk lang ventetid på den, også irriterer det meg at de har sluttet med axe fx standard/ultra.

mitt setup er fra før av:

-steinberg mr816 x

-akg 272 hd headset

-cubase 6 elements med superior drummer 2.0 og recabinet osv...

-boss me70

-sm57

jeg tenkte enten å skaffe en mesa boogie mark v med en pod hd og krk rp5 g2 monitor eller axe fx 1 eller 2 med monitorer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ann å kjøpe Axe FX 2 uten å vente, men da må du ha noen som kan sende den for deg fra usa og hit.

For meg har alltid volum vært et problem der jeg har bodd, så POD og Axe FX har alltid vært den greieste løsningen. Needless to say, de beste resultatene jeg har fått på gitarlyd har uten tvil vært med Axe FX 2. makan til lydmonster!

Men for noen funker det bedre med oppmikking av real røramp. Jeg synes at det begrenser mulighetene litt for mye, men hver sin smak :)

Det du trenger er ihvertfall et par fete studiomonitorer og en amp/Axe FX.

Jeg vil anbefale Axe FX 2 og Adam A5X eller A7X.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du kun har tenkt å ta opp bass/gitar er det totalt latterlig å bruke 30k imo. Da holder det jo med et lite lydkort med gode mic-preamper, et par gode mikrofoner, en pc, høyttalere og et headset. Du har jo allerede nesten alt du trenger. Jeg skulle tro du kan få bra lyd med den setupen din viss du lærer deg å bruke det ordentlig(Har ingen peiling på lydkortet ditt, forresten).

Skal du ta opp trommer, og evt. et helt band samtidig, derimot, må du nok oppgradere litt.

Edit: må presisere at jeg er langt fra noen ekspert, men hadde selv planer om en enorm setup. Jeg endte opp med å kjøpe et enkelt lydkort (Steinberg CI2), et midi-keyboard, et par behringer-mikrofoner og et ok headset. Jeg bruker det på en mbp, gjennom et vanlig stereoanlegg, og fortsatt er det jeg selv som begrenser setupen. Det eneste jeg savner er en stor skjerm.
Endret av Mr. Grieves
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du kun har tenkt å ta opp bass/gitar er det totalt latterlig å bruke 30k imo. Da holder det jo med et lite lydkort med gode mic-preamper, et par gode mikrofoner, en pc, høyttalere og et headset. Du har jo allerede nesten alt du trenger. Jeg skulle tro du kan få bra lyd med den setupen din viss du lærer deg å bruke det ordentlig(Har ingen peiling på lydkortet ditt, forresten).

Skal du ta opp trommer, og evt. et helt band samtidig, derimot, må du nok oppgradere litt.

Edit: må presisere at jeg er langt fra noen ekspert, men hadde selv planer om en enorm setup. Jeg endte opp med å kjøpe et enkelt lydkort (Steinberg CI2), et midi-keyboard, et par behringer-mikrofoner og et ok headset. Jeg bruker det på en mbp, gjennom et vanlig stereoanlegg, og fortsatt er det jeg selv som begrenser setupen. Det eneste jeg savner er en stor skjerm.

ja jeg s 30K var max... ikke at jeg nødvendigvis skulle mbruke så mye, jeg tenkte når jeg først bruker oppimot så mye penger, hvorfor ikke kjøpe det som gir best kvalitet, istedefor å ende opp å bruke mer penger igjen på å oppgradere :P

Edit: lydkortet mitt skal utifra de fleste ha samme kvalitet som rme fireface og jeg skal evt. i fremtiden å ta opp bandet mitt i fremtiden, men foreløbig er jeg bare hjemme, der jeg tar opp gitar og bass og miditrommer

Endret av Guitar Master
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.