Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

"Slagteknikk" strokes.


Westye

Anbefalte innlegg

Heysann!

Fikk min første gitar i jul og har så smått begynt å spille litt. har klart å lære meg en par grep som jeg kan skifte rimlig hurtig fra, men det jeg sliter med er "slaget". Når jeg skal spille tonen med høyre hånd. Er ikke helt sikker på hvordan jeg skal utføre et normal (om du kan si det) "stroke/sweep"?Noen tips? har sett litt rundt, men finner ikke helt det jeg leter etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til forumet. Her er det nok ingen fasit. Det beste tipset jeg kan gi deg er å bruke instinktet ditt. Altså det som føles mest naturlig for deg.

Prøv deg litt frem, avhengig av musikkstil vil du også kanskje ha bruk for flere teknikker.

Lykke til.

Takk takk. Det som først treffer meg og virker mest avslapped er å slå noten med tommeln. Men syns det blir en veldig grov lyd kontra om jeg bruker pekefingern hvor jeg treffer med negglen. Altså et lite dillema. Det virker mer natulig å slå med tommelen, men jeg liker lyde bra pekefingern bedre. Men alt jeg trenkte å vite var vell om det var noe fasit eller bare egen preferanse:)

Hva er det dere liker best å spille med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er ofte å starte med plekter. Det er lett å få kontroll over slagene, og de brukes til de meste, egentlig. Ordentlig fingerspill kan være ganske vanskelig å mestre for en nybegynner. Du får tak i slikt hos enhver musikk/instrumentbutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Som Davidsen sier, her er det instinkt. For de fleste av oss kommer dette ganske naturlig til slutt.

Det er som å kjøre bil for første gang. Tråkker alltid litt for hardt eller løst på gassen. Men det kommer seg med trening og tilslutt føler man seg bare frem til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.