Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg av Fender Strat


Soundmannen

Anbefalte innlegg

Jeg har en '57 og en '62 i American Vintage-serien, og anbefaler de varmt!

Det er de rimeligste modellene som kommer med nitro-lakk. (For de som er opptatt av slikt)

Det sies også at det er de av produksjonsmodellene som ligger nærmest Custom Shop i byggekvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vintage Hot Rod er som navnet tilsier: En vintage inspirert gitar, men med "rodda" specs. Som f.eks. moderne halsprofil, radius på gripebrett og medium jumbo bånd, samt moderne og hottere pickups. Jeg liker best moderne halsprofil og radius/bånd, men har ikke helt sans for disse pickupene. Som sagt; smak og behag dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en '57 og en '62 i American Vintage-serien, og anbefaler de varmt!

Det er de rimeligste modellene som kommer med nitro-lakk. (For de som er opptatt av slikt)

Det sies også at det er de av produksjonsmodellene som ligger nærmest Custom Shop i byggekvalitet.

I følge Fenders nettsider, kommer disse med 3-veis switch montert fra fabrikk, men at en 5-veis medfølger. Stemmer det med dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har forståd det er vinage 57 og 62 med 3 veis, og HOT ROD vintage 57 og 62 med 5 veis, eller tar jeg feil?

Nei, det ser ut til å stemme, men det ser også ut til at det er med en 5-veis for ettermontering i am. vintage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge Fenders nettsider, kommer disse med 3-veis switch montert fra fabrikk, men at en 5-veis medfølger. Stemmer det med dine?

'57 har 3-veis, men den kjøpte jeg brukt så den kan vel ha blitt byttet en eller annen gang. Pussig å bytte fra 5 til 3 da....

'62 kom med 5-veis fra fabrikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'57 har 3-veis, men den kjøpte jeg brukt så den kan vel ha blitt byttet en eller annen gang. Pussig å bytte fra 5 til 3 da....

'62 kom med 5-veis fra fabrikken.

'57 kommer nok originalt med 3-veis da det jo var det de hadde da. De hadde vel i utgangspunktet det i '62 også? Uansett er det jo ikke noe problem hvis en 5-veis medfølger, men det blir jo litt ekstra "styr" hvis man ikke er vant med å montere slikt selv. Jeg synes Stratocaster skal ha 5-veis da det er midtposisjonene virkelig er Stratens force, spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'57 kommer nok originalt med 3-veis da det jo var det de hadde da. De hadde vel i utgangspunktet det i '62 også? Uansett er det jo ikke noe problem hvis en 5-veis medfølger, men det blir jo litt ekstra "styr" hvis man ikke er vant med å montere slikt selv. Jeg synes Stratocaster skal ha 5-veis da det er midtposisjonene virkelig er Stratens force, spør du meg.

Enig!

Bare latskap at jeg ikke har satt inn 5-veis i '57ern.

Ryddet forresten på kontoret her om dagen og fant en pose med tags etc til Jimmie'en din...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'57 kommer nok originalt med 3-veis da det jo var det de hadde da. De hadde vel i utgangspunktet det i '62 også? Uansett er det jo ikke noe problem hvis en 5-veis medfølger, men det blir jo litt ekstra "styr" hvis man ikke er vant med å montere slikt selv. Jeg synes Stratocaster skal ha 5-veis da det er midtposisjonene virkelig er Stratens force, spør du meg.

det kom ikke orginale 5-veis før langt ut på 70-tallet. At man kunne fikle bryteren slik at man fikk lyd fra to pickups var jo et kjent "fenomen" på sekstitallet, og det ble produsert 5-veisbrytere av urginale leverandører lenge før Fender hadde det som standard på sine modeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du klarer å leve med halvdårlig relicjobb på halsen, så kan du gjøre som meg ved å kjøpe deg en Road Worn 50's, for deretter oppgradere elektronikken med feks denne fra OverDrive Custom Guitar Works.

Dette tipper jeg er den billigste måten å få en "vintage" strat med nitrolakk og heftige pickups.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'57 har 3-veis, men den kjøpte jeg brukt så den kan vel ha blitt byttet en eller annen gang. Pussig å bytte fra 5 til 3 da....

'62 kom med 5-veis fra fabrikken.

jeg trur at 57 og 62 vintage har orginalt 3 veis, og at 57 og 62 hot rod vintage har orginalt 5 veis. så den 62 du har er en hot rod? eller er den også oppgradert? etter alle vidoene jeg har funnet av vintage 62 har 3 veis så lenge det ikke er en hot rod...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur jeg faller på en Fender Vintage Hot Rod 57 Stratocaster... eller hva sier dere?

Jeg sier at du burde prøve så mange modeller som du har tid og mulighet til. Ellers er Vintage Hot Rod et godt kompromiss mellom en gitar med vintage specs og en mer moderne strat. Jeg vet ikke om jeg elsker pickup-oppsettet, men det er nå mest smak og behag.

Sånn ellers så begynner du jo å bevege deg i et prisområde hvor du kan begynne å kikke på noen av artist/signatur modellene eller få deg et par gode strat'er av noe rimeligere type.

Uansett - finne en gitar du virkelig liker, også lydmessig (plugged) og ikke tenk så mye på hva den koster - bortsett fra pristaket ditt da selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trur at 57 og 62 vintage har orginalt 3 veis, og at 57 og 62 hot rod vintage har orginalt 5 veis. så den 62 du har er en hot rod? eller er den også oppgradert? etter alle vidoene jeg har funnet av vintage 62 har 3 veis så lenge det ikke er en hot rod...

Nei, min '62 er definitivt ikke en Hot Rod, det er en '07 AV.

Da jeg kjøpte den prøvde jeg flere eksemplarer i butikken, den jeg kjøpte ble pakket ut av originalembalasjen mens jeg så på, så den kom fra fabrikken sånn,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.