Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson replica


extol

Anbefalte innlegg

Har kikket litt på denne: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=32049555

og synes den virker som en interessant gitar. Har vært i kontakt med selger, men han hadde ikke noe info på hvem som hadde bygget den. Frister veldig å få testet den, men må isåfall få den tilsendt og bruke finn.no betalingsgaranti for å få testet den før penger overføres til selger. I den forbindelse tenkte jeg å høre om noen av LP kjennerne her inne har noe å kommentere om gitaren? Ikke beste bildene å vurdere gitaren ut ifra men? Noe som er viktig å kikke på/få bilde av? Er den verdt et forsøk? Evt noen som bor i Bergen som har lyst til å ta seg en prøvetur for meg? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

vanskelig å vurdere et slikt instrument uten å holde det, men; be om bilder av cut away, neck joint (under neck pick up) og control cavity. slik kan du vurdere bla om det er brukt laminat eller et stykke tre i toppen. hva slags elektronikk er det i instrumentet? mekanikk?

osv...

gtrzn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopi til 7500? Eh.. Skeptisk.

Det lukter Kina.

Tror på ingen måte detter er no vanlige Kinagreier.

Ser lovende ut i mine øyne, men en har jo ikke noe annet å gå etter enn at det tydeligvis er brukt kvalitetsdeler, Er heller ingen LP kjenner.

så Extol har gode poeng ndg bilder av detaljer.

Ser ultrafet ut gjør den også :-)

Endret av Brekkvasselven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror på ingen måte detter er no vanlige Kinagreier.

Ser lovende ut i mine øyne, men en har jo ikke noe annet å gå etter enn at det tydeligvis er brukt kvalitetsdeler, Er heller ingen LP kjenner.

så Extol har gode poeng ndg bilder av detaljer.

Ser ultrafet ut gjør den også :-)

Når selger ikke skriver hvem som har laget den, OG at det ikke er noe bilde av logoen, da blir jeg skeptisk.

Endret av Haakenstad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når selger ikke skriver hvem som har laget den, OG at det ikke er noe bilde av logoen, da blir jeg skeptisk.

Det er vanlig Gibson logo (som i mine øyne er en stor turn off når det kommer til replicas av høy kvalitet som denne påberoper seg å være.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er en kina kopi eller ikke er jo ganske så lett å avsløre etter å ha sett bilder av de stedene som gitarzan skriver. Er jo også lite sannsynlig at en kina kopi ville blitt forsøkt solgt med en slik spec liste, som rimelig lett lar seg avsløre med gitaren i hendene. Er mer om Gibson kjennere klarer å se om det er ting som tydelig er "off" i forhold til en 1959 LP, som jeg som en middels gitarkjenner ikke klarer å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitaren både ser og høres bra ut, synes jeg, men en slik gitar ville ikke jeg kjøpt før jeg hadde fått vite hvem som har bygget dem, samt med egne øyne og hender inspisert gitaren. Prisen er det ikke noe å si på hvis vi skal ta specs på papiret og utseende som utgangspunkt.

Vi må skille her mellom håndbygde replikas av en bestemt LP, og i dette tilfellet muligens "one of a kind" og masseproduserte Kinagreier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dyre og riktig gode Gibson replica byggerne bruker bestandig Gibson logoen, så jeg skjønner ikke helt hvorfor det er en "turn off"?

Det var jeg ikke klar over. Det gjør saken litt annerledes, men i utgangspunktet er det vel fordi jeg ikke liker replicas som later som de ikke er det. Du har jo hatt/har en del dyre og gode Gibsons, hvordan vil du si at denne ser/høres ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dyre og riktig gode Gibson replica byggerne bruker bestandig Gibson logoen, så jeg skjønner ikke helt hvorfor det er en "turn off"?

Jeg er av den oppfatningen at det ikke skal brukes en annens firmalogo uansett hvor god den er.

Det er uansett ikke en Gibson bare fordi det ser ut som en.

Blir bare dumt, og lovlig er det heller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av den oppfatningen at det ikke skal brukes en annens firmalogo uansett hvor god den er.

Det er uansett ikke en Gibson bare fordi det ser ut som en.

Blir bare dumt, og lovlig er det heller ikke.

Du får si det til Slash og alle andre brukere av disse gitarene.

Blir omtrent som å sette Marshall logo på en replika forsterker syns jeg.

Her er en du bør få arrestert:

http://www.tdpri.com/forum/tele-home-depot/194271-1959-les-paul-build.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.