Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ufattelig ulyd - kan noen hjelpe?


Frode Hansen

Anbefalte innlegg

Vedlagt ligger en liten lydfil for å illustrere åssen lyd jeg får av og til.

Når det er slik er det selvfølgelig totalt ubrukelig.

Dette er lyden av Straten min rett gjennom pedalbrettet mitt til en rørcombo.

Ingen effekter er påslått, men den forferdelige lyden ligger bak uansett om det er effekter på eller ikke.

Som dere hører, så høres det ut som om det ligger en dårlig pitchshifter på gitarlyden. Tar jeg en akkord, så høres det ut som fire ustemte gitarer.

Det er en skurrende lyd som vibrerer på lavere frekvens jo lavere toner jeg tar.

Noen ganger låter det slikt, men som regel låter det helt perfekt. Jeg hadde perfekt lyd på samme sted som dette opptaket er gjort fra, for fjorten dager siden.

Fra samme veggkontakt.

Brettet er slik: En Voodoo Lab PP2+ driver i rekkefølge fra gitar en Sonic Research Turbo Tuner ST-200; Keeley Electronics Compressor; Xotic Effects AC Booster; Voodoo Lab Sparkle Drive; Wampler Paisley Drive; MXR Phase 90; Hilton Electronics Volume; T-Rex Replica og Digitech Hardwire RV-7.

Har noen opplevd noe lignende, og/eller hva i svarte skal jeg gjøre...?

BTW, comboen låt helt perfekt direkte fra gitaren.

Takker.

Gitar ulyd.mp3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at alle pedalene får nok strøm (ampere i dette tilfellet tror jeg)? Også RIKTIG STRØM (er vel 12voutput på PPT, rite?)?

Kan vel være en bufra pedal (altså ikke tue bypass) som får for lite (eller feil) strøm og derfor ikke er helt happy... kan gi varierende resultater :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det.

Vel, som jeg skrev - ampen er helt i orden. Jeg testa direkte, og den er klokkeklar. Forøvrig er den helt nytuna.

Jeg er ikke helt sikker, men tror at Phaseren er den eneste pedalen uten true bypass i rekka der.

Den Hilton Volume-pedalen er litt spesiell - den trekker 24v, og har motsatt strøm fra alle de andre. (Tip positiv)

Noen mener at denne kanskje funker best med den medfølgende strømforsyninga.

Men det er jo helt forbanna når dette skjer helt random.

Og som dere som spiller vet - når man kommer til et sted, så er det lite tid til å begynne og rive brettet i deler. Men det er vel det som må til ;-)

Har faktisk en ny PP2+ liggende, så jeg kunne jo prøve å bytte den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.