Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

En del spørsmål angående lydkort/lite hjemmestudio (nybegynner)


Martyz

Anbefalte innlegg

Heisann! jeg har lenge hatt lyst å kunne ta opp hjemme og produsere eget materiale. (hovedsakelig elgitar)

Så i år tenkte jeg å ønske meg lydkort til jul, jeg har sett på mange, men lurer mest på Focusrite Scarlett 18i6, http://www.4sound.no...53&artno=294455 (Edit: Saffire pro 40*)

(Jeg er ganske nybegynner når det kommer til studio gear osv.. men har noe erfaring og har lest meg opp til en del!)

Lurer på: Hvis jeg skulle tatt opp trommer i fremtiden, kunne jeg koblet til de 6 analoge inngangene + de 2 preamp forran? eller måtte jeg kjøpt en preamp med flere innganger og koblet til med adat?

+ kommer de analoge og de preamp'ene til å låte likt?

Eller kan noen anbefale et annet lydkort? mellom 2000 - 3000, med adat/optical inngang, usb 2 eller 3, (og hvis det over stemmer) mer enn 4 xlr/jack innganger.

I og med at jeg bestemte meg for Saffire pro 40 i stedet, er alt over irrelevant nå..

Det med monitorer under har jeg også fått oppklart..

Når det kommer til utganger, er det kjekt å ha flere enn 2? har sett de gangene jeg har vært i ordentlig studio at de har flere monitorer på rekke, men jeg tror ikke jeg kommer til å ha flere enn 2 på en god stund.

Jeg må starte med de Logitech pc høytalerne/ headset jeg har, ikke spesielt billig med studio monitorer.

Har sett litt på http://www.sound1.no...Produkt_ID=4024 disse, anbefale noe annet?

Kommer mest sannsynlig til å kjøpe i januar/februar, må spare opp :P

Jeg spiller gitar og keyboard(hovedsakelig gitar), og ble anbefalt Shure SM57, jeg tenkte å mic'e opp min Engl Fireball 100.

Eller anbefaler noen en annen mic?

Er nok en del dumme spørsmål, men man må starte et sted, må man ikke :P

Endret av Martyz
Lenke til kommentar
Del på andre sider