Gå til innhold
epiphone

hvordan koble mikser til lydkort

Anbefalte innlegg

jeg har en Yamaha MG 10/2 mikser og et echo mia midi lydkort...hvilke kabler og hvordan kobler jeg dette til hverandre...som dere ser er jeg totalt nybegynner på dette feltet...hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg er ikke ekspert...men utgang fra mikser inn i inngang på lydkortet...men hvis det er et midi-lydkort er det kanskje ikke 'vanlig' inngang?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom med nøyaktig modellnummer til lydkortet så skal jeg hjelpe deg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der det står rec out på mikseren, setter du i to kabler som fører til de to jack inngangene på lydkortet ditt. Kabelen du trenger er altså phono til (balansert)jack.

For å få lyd ut fra pc'en tar du en samme type kabel (altså trenger du TO phono til bal. jack kabler. Denne kobles til inngangen som heter 2 tr in (altså 2 track in).

Du skal altså ikke bruke den breakoutboksen som følger med. Den er til midi og digital inn/ut

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok takk!

men jeg skjønte ikke helt det med å få lyd ut fra pcen, hvor skal de være koblet til på lydkortet da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta en titt på lydkortet ditt. Det er 4 jack innganger bak. Jeg sa at to av de var innganger, da er det logisk å tro at de to andre er UTganger :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger TO. For en kabel består av to kabler som er satt sammen. Så det er to phono i det ene enden og to balanserte jack i den andre enden. Tenk på det som den kabelen du har fra cd spilleren din og inn i forsterkeren, bare at det er jack i den andre enden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1spm:

Hva er forskjellen på balansert og ubalanserte kabler? hvordan ser de ut, og hva er ellers forskjellen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har to jack/phono kabler, men de er ikke satt sammen, det er bare to enkle hver for seg....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det at de er satt sammen har ingenting å si...de er bare satt sammen i plasten uansett så det går fett å ta de fra hverandre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.