Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken type el-gitar blir brukt her? (Mirror's edge)


bolli

Anbefalte innlegg

Jeg sitter og hører på soundtracket til Mirror's Edge (veldig bra spill forresten) og jeg liker gitarlyden i sangen "Still Alive", men jeg prøver å finne ut hvilken type gitar som brukes her.

Jeg tenker med en gang en fender-type gitar (kanskje Strat?), men jeg vet generelt lite om disse gitarene. Har selv en Les Paul og kan høre at det ikke noe sånt. Gitaren som blir brukt har en skarpere klang enn Les Paul.

Det er på 0:19 i sangen at gitaren kommer inn for første gang. Gitaren har litt lavt volum så man må lytte for å høre den. Den kommer bare av og til og slår en rask akkord før den forsvinner. Liker den crispy lyden som gir en fin vibe til resten av sangen.

Er det noen som vet sånn ca. gitartype/modell man trenger for å skape en slik sound? Og kanskje hvilken pickup-kombinasjon på gitaren som gir slik lyd?

Ole

Link til musikken:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok en strat, ja. Har en med lønnehals og Wilkinson vintage pickups som høres slik ut, mye høy mellomtone og skarp diskant. Mulig superstraten min også kunne klart det.

Jeg satt og spilte inn her om dagen med strat, men fant liksom ikke stemninga. Når jeg bytta til en LP-type med mørkere klang falt det på plass. Så det er vel ikke tvil om at gitartypen har sin innvirkning på lydbildet. Hadde det vært en LP som ble brukt her ville den føyd seg mer inn i miksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Jeg har en Peavey Valveking røramp. men plutselig virker ingen knapper, hverken volum eller tone kontroller. Men det er fortsatt lyd i den? Hva er feil? noen tips fra dere mottaes med takk. mvh Jan .  
    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.