Web Analytics
Jump to content

DI-boks til bass-opptak

Arachno
 Share

Recommended Posts

Heisan, folkens. Lurer på om det er noen som har noen anbefalninger når det gjelder gode DI-bokser?

Har tenkt å ta opp bass, "rett i mixer'n"-opptak via en god DI-boks. Fant en som virket interessant, den heter Radial J48. Noen som har vært borti denne? Bassen jeg har tenkt å bruke har passive pickups.

..Tenkte jeg måtte ta og spørre her, da jeg har SVÆRT lite peiling på DI-bokser ...

Radial går for å være bra DI bokser. Dyre, men bra. Snakka med Alex som spiller bass i Donkeyboy, og han har endt opp med Radial etter å ha prøvd masse forskjellig siden han spiller kun med DI og In-Ear monitoring på scenen.

Alternativ er Sansamp og EBS sine preampbokser, verdt å se på disse også. Der har du mulighet til å skru litt lyd i tillegg.

Radial går for å være bra DI bokser. Dyre, men bra. Snakka med Alex som spiller bass i Donkeyboy, og han har endt opp med Radial etter å ha prøvd masse forskjellig siden han spiller kun med DI og In-Ear monitoring på scenen.

Alternativ er Sansamp og EBS sine preampbokser, verdt å se på disse også. Der har du mulighet til å skru litt lyd i tillegg.

Da ble jeg litt klokere i dag! Takker så masse, Basstom. Ha en fin helg, da.

• 2 weeks later...

Er fin den radial-boksen, bruker den på jobben både live og studio. De har vel en rørvariant også. Ellers har bassisten i bandet en ampegsak med rør som funker veldig bra, men vil anta den er dyrere