Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ET - Guitars (Erfaringer)


Norstorm

Anbefalte innlegg

Jeg surfa litt på nettet og fant denne gitaren:

http://www.etguitars...-marble-classic

Som nostalgisk fan av superstrattene til Ibanez, så synes jeg jo denna var griselekker å se på...

Men så er det jo slik at jeg har vært borti flere lekkerbiskener for øynene, som alikevel har hatt helt rævva tonale egenskaper..

Så jeg pålegger meg selv å være litt skeptisk.

Er det noen av dere her inne som har prøvd en sånn sak...?

Marble%20Classic%20front.JPG

Endret av Norstorm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Griseharry" er vel heller ordet jeg ville brukt. Jeg syns swirls er kult, men denne her, i det hele tatt kombinasjonene her, ble litt for mye for meg.

Er relativt sikker på at det finnes få, om noen, som har noen utstrakt erfaring med ET Guitars her på forumet..., men jeg tror det går gjetord om de på Jemsite-forumet. High-end Ibanez-kvalitet? J-Custom, LACS? Tipper det er bra gitarer, i sin klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, chuckie...

Posta ett "?" på jemsite.

Ja, J-Custom kjenner jeg i detaljer..

Har tilmed testa en LACS i ett par min engang. Sjuke greier...

LACS øksa vakke helt min greie ang. specs, men alikevel kjente man at det ikke var enn massprod.

Jeg har en negativ egenskap.. Jeg er tonefreak..

Blir aldri fornøyd med lyden, og har en tendens til å dra det litt langt :S

Og om ikke det var nok, så er jeg en sucker for eyecandies :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ET Guitars er jo en 'custom shop' så det burde være mulig å få den 'tunet' til dine ører. :)

Prisene ser ut til å være relativt snille også.

På Jemsite tror jeg ET i hovedsak refereres til i DIY/prosjekttråder. Er jo reinspikka Ibanez-kopier de lager og slikt passer jo fint for hobbymekkerne som vil lage noe annet enn Fender-partsos. Når jeg ser prisene for ubehandlet JEM-kropp så angrer jeg en smule for at jeg ikke kjøpte derfra når jeg begynte på den rosa RG-gitaren jeg fikler med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å vite at ET Ernie Taylor er én kar som driver på alene, og ventetidene er som hos mange andre i samme fag lange. Jeg tok kontakt med han for en stund siden for å få han til å lage kropp og hals, det tok så lang tid å få skikkelig svar via e-post (som sikkert kan skyldes mine kunnskaper innen engelsk og noe han kanskje oppfattet som en lite trolig kunde - ikke vet jeg) at jeg droppa han som alternativ. Har bare hørt om de positive erfaringene folk har, men det gjelder jo kun det kosmetiske - ekstremt sjelden at noen med en swirl/custom gitar sier stort om hvordan den låter (gjelder spesielt innen dette området med harry/prangende gitarer).

Tviler ikke på at han kan CNC kopiere en vanlig Ibanez. Hvor han tar materialet fra vet jeg ikke, og ikke vet vi vel heller om det spiller noen rolle. :D Det ser jo bra ut, kan du ikke bare stoppe der? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.