Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste stål til 8000kr?


philip lauritzen

Anbefalte innlegg

Du blander forsåvidt 2 forskjellige saker, og det er lyd og utseende.

Skal du ha en gitar i den prisklassen med best mulig lyd ville jeg gått for en av gitarene nedenfor (hvilken som er best avhenger av bruksområde og lydideal):

Taylor 214

Guild DV4

Seagull 25th aniversary

Seagull Artist Mosaik

Furch D41CM

Martin OMCX1KE

Hvis du skal ha fancy utseende og vintage bursts må du gjøre litt kompromiss på lyden i forhold til hvor mye penger du bruker, men det kan jo være ok valg for de som ønsker det. I såfall ville min klare anbefaling bli Yamaha CPX1200 Vintage Sunburst.

Hvis man igjen snur på spørsmålet og spør hva som er beste gitar til rundt 10.000kr kommer man over i enda en kategori. Da får man nemlig de USA-produserte gitarene fra både Taylor og Martin. Da snakker vi krem-modeller uten at det egentlig faller utenfor f.eks:

Martin D16GT

Taylor DN3

Guild DV6

Guild GAD F130RCE

Mest utenfor det du spurte om, men litt innenfor også. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den takaminen er helt ok, men den har back og sides i nato wood. Selv om byggekvaliteten er god har jeg enda til gode å høre en gitar lagd av nato som gir høy kvalitet. Gitarfabrikker i østen bruker dette for å få ned kostnadene sammenlignet med å bygge i treverk som gir bedre lyd. Det er desverre slik at godt treverk ikke vokser på trær...

Utover treverk i sarg og bunn; helt kurant sak.

Sees i morgen, så gjør jeg setup av gitaren din. Hvis du er der før 16.30 møter du på meg, og etter 16.30 treffer du på en som heter Peder. Når tror du at du kommer?

Edit: skrivefeil

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oops, du må fjerne punktum i slutten av urladressen

Du kan redigere dine egne innlegg..

For å svare på spørsmålet - jeg ville sett helt bort fra alt det med finish og valgt en gitar jeg likte å spille på, og som låt bra. Jeg tipper jeg ville endt opp med en Taylor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he... Jeg er spent på forsettelsen i dendrologitimen her.... :lol:

Hehe. Et av de bedre paradoxene jeg har vært borti. Skulle ønske det var mitt påfunn...

Hei morten, tror ikke jeg kommer før det, men jeg kan jo komme på. Lørdag :) da kommer jeg litt tidlig ! Når er du der på lørdag?

Lørdag skal jeg sitte i sofaen min hjemme og spise sørlandschips. ;-) Du kan forsåvidt møte opp da også, og prate med Anders, men det kan vi sikkert ta på PM? Liten avsporing fra temaet i tråden. ;-) Sender du meg en melding?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er på Backstage, prøv en Taylor 214. I mine ører fantastisk leirbålslyd i den. Crisp og fin. Ikke finishen du er ute etter, men lyd og spillbarhet er upåklagelig, så det kan hende du revurderer kriteriene dine etter å ha prøvd den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.