Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGM - Fender Special Edition Jaguar HH


Duckling

Anbefalte innlegg

Yes. Det er ikke New guitar day siden det er noen uker siden, men new guitar month :)

Var en tur hos Morten på Backstage og prøvde denne skjønnheten av en Jaguar, og jaggu fikk jeg ikke betalt den og tatt den med hjem også. Når jeg kjøpte den trodde jeg det var en Fender Blacktop Jaguar, men har i ettertid funnet ut at det var feil, og at det jeg har fått er en MIJ Fender Special Edition Jaguar. Personlig kunne jeg ikke brydd meg mindre om akkurat hvor den er laget og hva den heter, for det er en gitar som passer meg perfekt. Lyden i humbuckerne er kanonfin, og man kan få alt fra (til buckere å være) ganske bright og spanky lyd i broposisjon til en god og feit tone. Låter kuler og krutt på alt fra cleanlyd til heftig vreng. Har aldri noen gang fått en gitar inn døra som har gitt meg så mye spilleglede, med unntak av den første elgitaren jeg kjøpte. Stort sett har nye gitarer blitt kjøpt, prøvd litt første kvelden og så blitt liggende til bandøvelser, med unntak av korte spilleøkter en gang innimellom. Denne har blitt spilt på nesten daglig siden den ble kjøpt. Den korte mensuren på halsen tok en kveld å bli helt vant til, men nå føler jeg at den passer meg perfekt. Tror kanskje endelig jeg har funnet en stayer :)

All takk til Morten Larsen og Backstage musikk også for hyggelig og god service :)

Her kommer et bilde av den. Fler, mer kunstneriske bilder kommer nok i en utstyrstråd når jeg har godvær og et godt kamera tilgjengelig.

IMG_1321-1024.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Jeg hadde lyst på en HH-gitar, og tenkte lenge på en Tokai Les Paul da disse også (hvertfall i mine hender) er veldig gode gitarer ift til pris, men når jeg prøvde denne falt jeg pladask, både for spillbarhet, lyd og utseende. Som bassist og jazzbass-frelst er det kanskje ikke så rart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjøpte den trodde jeg det var en Fender Blacktop Jaguar, men har i ettertid funnet ut at det var feil, og at det jeg har fått er en MIJ Fender Special Edition Jaguar.

Haha! Ser man det... De hang rett ved siden av hverandre, og da har jeg rett og slett plukket ned feil gitar til deg da du skulle prøve. ;-)

Da sparte du jo 3000kr i samme slengen da, så det er jo ikke dårlig. Bare å beholde gitaren, for jeg regner med at du er happy, men skulle du ville bytte kan du gjerne få en blacktop jaguar. Har den også inne vi. ;-) Gratulerer med en fantastisk gitar!

All takk til Morten Larsen og Backstage musikk også for hyggelig og god service :)

All værsågod tilbake, og god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Ser man det... De hang rett ved siden av hverandre, og da har jeg rett og slett plukket ned feil gitar til deg da du skulle prøve. ;-)

Da sparte du jo 3000kr i samme slengen da, så det er jo ikke dårlig. Bare å beholde gitaren, for jeg regner med at du er happy, men skulle du ville bytte kan du gjerne få en blacktop jaguar. Har den også inne vi. ;-) Gratulerer med en fantastisk gitar!

Oi. Såpass. Jeg bare så på sidene til Fender etter å ha kommet over en blacktop i en lokal sjappe som ikke så ut som min. Har ikke sjekket priser på egen hånd, men det blei jo en grei besparelse. Håper ikke du tar det altfor tungt :)

Har nok ingen planer om å komme og bytte den nei. Har aldri hatt en gitar som jeg samarbeider så godt med som denne, så det skal være krisetider før denne skal ut av huset mitt igjen! (Eller at jeg går lei.. men det er noe spesielt med denne gitaren ift alt annet jeg har hatt, så det spørs vel om det skjer med det første!)

Takk for gratulasjoner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.