Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye pickups til Fender Stratocaster


kenneho

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en '95-modell Fender Strat, tipper det er en standard strat, som jeg har lyst til å bytte pickup(er) på. Spiller endel rock, og kunne tenke meg en neck pickup som gir meg fet lyd for solo etc. I tillegg kunne jeg trenge at mikrofonen takler litt jazz, i den grad stat'er takler det.

Jeg har en Ibanez RG-gitar som jeg har brukt endel i jazz-sammenheng, hvor neck pickup'en her gir en fin, rund lyd når jeg skrur diskanten ned. Tipper det er humbucker-pickup'en som er årsaken til at dette blir så bra. Men jeg har tenkt litt på om strat'en kan få noe av den samme lyd-typen dersom jeg bytter pickup. Har hørt at Seymour Duncan har en pickup (http://www.seymourduncan.com/products/electric/stratocaster/high-output/jb_jr_sjbj1/) som nesten er en humbucker, men som har samme dimensjon som en single coil pickup, og at denne derfor kunne vært aktuell.

Noen som har erfaring med overnevnte pickup, eller andre pickup'er som kan passe bra til neck pickup på en standard strat, som kan gi både fet solo-lyd og grei jazz-lyd?

- Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.