Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan få denne sounden?


Defo

Anbefalte innlegg

Leter etter en crunchy brutal sound som den i videoen nedenfor... Bruker EMG 85 i bridgen, så er vel sånn ca. i mål der... Men jeg leter etter en distortion pedal/kombo som kan etterligne sounden nedenfor...

Noen tips? :)

Vet at en ENGL forsterker med en tubescreamer som boost vil gi noe lignende, men det er i en ikke diskutabel prisklasse desverre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suhr Riot Distortion er det beste alternativet jeg kan komme på.

Den virket ikke dum nei... Synd at jeg ikke finner noen metal demostrasjon av den..

Fant denne, men virker ikke som den er så lett å få tak i her i norge x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 1978 fender deluxe reverb silverface :P

Derfor jeg trenger pedal vreng da ampen er tilnærmet clean, og har lyst til å fortsette å bruke den ampen da den har digg clean lyd og har mye sjarm ^^

Ta en titt på Tonebone Hot British. Knallfeit higainpedal med bra justeringsmuligheter :) Finnes også i tokanalsversjon, da heter den vel Plexitube tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt på Tonebone Hot British. Knallfeit higainpedal med bra justeringsmuligheter :) Finnes også i tokanalsversjon, da heter den vel Plexitube tror jeg!

Evt. kan også Tonebone Classic Distortion testes. Den har mer å gå på, gainmessig, enn hva man skulle tro ut i fra navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.