Web Analytics
Jump to content

Ny Strat-type gitar. "Butique"

fender77
 Share

Recommended Posts

Heisann, endelig ferdig med studier og har kommet ut i fast jobb. Dette gir meg muligheten til å skaffe meg et skikkelig godt instrument og i den anledningen trenger jeg litt hjelp.

Jeg er i utgangspunktet ute etter en strat-type gitar uten selvlysende lakk etc. Jeg ønsker et ordentlig kvalitetsinstrument.

Jeg er ute etter en gitar med

Normal C shape hals

Rosentre gripebrett

jumbobånd - kraftige saker

gode singlecoils

noe bedre enn std bridgen til fender

or kropp kanskje?

to farget sunburst?

Jeg har tittet litt på Suhr gitarer som forsåvidt kan se ut til å passe meg, men tittet også gjennom custom gitarbygger tråden nu nettopp og så my bra.

Jeg tenkte meg rundt 20 K i pris, men kan sikkert strekke meg til underkant av 30 K

Noen gode tips?

• Replies 30
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vet ikke hvor kresen du er på å finne en gitar som er lik det du er vant med. Ta en tur til Sandnes og prøv den Studio Elite HD de har inne. Jeg har spilt på tynne halser i 20 år, men likte den fetere '59 halsen. Smak og behag, selvsagt, men læll da! :D Ikke dumt å prøve selv. :)

Skal sende en mail jeg å høre, ellers skal jeg følge litt med på godlyd og også kontakte de.

Jeg trives normal C-shape halser og tykkere. Tynne halser er ikke tingen for meg.

Er det noen sånn kudos-funksjon her? Mange gode responser! :)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Siste aktive tråder

• Hei hei! Har noen plekterbrett som ble til overs etter ferdigstillelse av en gitar. Kan overleveres per pote i nærheten av Trondheim, eller sendes per post.  Dette er ikke originale plekterbrett, og jeg aner ikke hvilke versjoner av Fender/Squire/annet de eventuelt kan passe på. Her er en lenke til selger: https://www.guitarpartsonline.com/SSS-Single-Single-Single_c115.htm Det plekterbrettet jeg endte opp med å bruke ble montert på en ny kropp. Se bildene for detaljer. Merk at det grønne plekterbrettet er tilpasset bryter med rund base. Det gjennomsiktige grønne selges ikke, men det er med for å vise passform til vanlige deler.     Pris: Kr 700,- inkl. frakt for alle fire.
    • Andre søndag i advent… byr på meg selv med Jingle bjelle råkk… Sånn i etterpåklokskapens navn burde jeg funnet ut i hvilken pitch jeg klarer å «synge» dette før jeg mekket arrangement og spilte inn, men rakk dessverre ikke gjøre om, så da… får vi legge vekk selvhøytideligheten og håper det bidrar litt til julestemning om ikke annet 🎅🏻  
    • Innser at gitarbyggar-karrieren er over, og selger diverse deler som eg har liggande. Beskrivelse og pris på bilder. Kjøper betaler frakt. Send PM!
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.