Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Blackstar


Thelgel

Anbefalte innlegg

Jeg har i den siste tiden vert på jakt etter ny amp. Har egentlig hele tiden fokusert på Marshall, sett litt på ENGL og etter en liten testdrive av en Blackstar så ble jeg litt lysten på en series one 50/100w head.

Ja jeg vet det allerede er en tråd om Blackstar, men den skled vel egentlig over til HT serien og uenigheter om definisjonen av "All Tube" :P

Det jeg lurer på er om noen her spiller på denne ampen, om noen har prøvd den mer enn et kvart sekund eller har noen som helst erfaring med ampen på annen måte?

Er også interessert å få prøvd en, så hvis noen vet om en forhandler el. som har disse på lager i stavanger/haugesund området så skrik ut.

Jeg tar også imot forslag på hvilke cab's som låter bra med denne amp'en.

Min musikkstil er varierende, men det går mest i Iron Maiden og litt Metallica, ellers så varierer det over i litt "crunchy" blues av og til.

Jeg har i dag en Bugera 6260 med tilhørende cab(min første rør amp) og jeg er ikke særlig fornøyd med lyden(lenger), hvertfall ikke til den musikken jeg spiller. Det hadde nok blitt bedre hvis jeg byttet rør, men tenkte jeg likegodt kunne bytte til en annen amp.

Alright, give it to me straight doc. Positiv og negativ kritikk om ampen.

Endret av Thelgel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har solgt Blackstar (før de skiftet distributør i Norge) - og har derfor prøvd de. Mitt inntrykk av Series One er at de er solide og allsidige, med et godt gjennomtenkte løsninger/"features". Noen liker dem veldig godt, men min personlige mening er at lyden er litt steril/pregløs/sjeleløs/tørr (i mangel av bedre ord), men om du liker lyden ser jeg ingen grunn til ikke å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har solgt Blackstar (før de skiftet distributør i Norge) - og har derfor prøvd de. Mitt inntrykk av Series One er at de er solide og allsidige, med et godt gjennomtenkte løsninger/"features". Noen liker dem veldig godt, men min personlige mening er at lyden er litt steril/pregløs/sjeleløs/tørr (i mangel av bedre ord), men om du liker lyden ser jeg ingen grunn til ikke å kjøpe.

Takk for svar.

Personlig liker jeg lyden. Så det å høre at de er solide er vel egentlig en av de tingene jeg vill høre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med Celestion custom designed Neo 12" speakers? Jeg ser på 2x12 cab's fra Blackstar og ser at S1 212 er like dyrt som Artistan 212 som har Celestion vintage elementer.

Noen forslag om hva som låter best?

jeg har hatt et sånt Celestion Century 12" med Neo magnet, og jeg regner med at det er samme høytaleren.

Veldig lett vekt på den og den låt OK, men jeg bytta den ut med en G12H høytaler.

Tror jeg har den Century høytaleren liggene et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt et sånt Celestion Century 12" med Neo magnet, og jeg regner med at det er samme høytaleren.

Veldig lett vekt på den og den låt OK, men jeg bytta den ut med en G12H høytaler.

Tror jeg har den Century høytaleren liggene et sted.

G12H høytaler sier meg ikke så mye egentlig?

For samme pris så kan jeg få celestion's vintage 30 elementer, hva ville du si låter best av høytalerene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hadde ett originalt Fender Supersonic 2x12 cab med Vintage30 i, Hadde dengang lyst å sjekke ut Heritage G12H 30W. Begge er klare og rene og gode anerkjente elementer ,men mest hørbar forskjell (i mine ører) var det på forskjellen mellom Bass,diskant og mellomtone.

Jeg personlig likte G12H best (til overdrived blues,Classic rock) ,MERE mellomtone på de,skjærer bedre fram i lydbildet pga av det og samtidig feter flottere opp gitarmick-lyden når jeg ruller ned på tonehjulet ..Vintage30 er så absolutt ikke dårlige de heller,men hadde mere bass og diskant i de enn hva jeg foretrekker. :)

Endret av Fenderfatstratdeluxe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.