Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

JOYO, billige effekter


askret

Anbefalte innlegg

Var på tur til Stavanger i uka som var, og måtte innom Godlyd på veien hjem..

Fantastisk butikk, med trivelige folk!

Men jeg tenkte jeg skulle nevne litt om noen latterlig billige effektpedaler jeg fant der, JOYO, kina-produserte saker.

Jeg kjøpte med meg to stykker, men har egentlig bare fått testet den ene så langt, California Sound, kr 275. Denne skal i føge esken emulere en Mesa Boogie Mark II, lead-kanalen.

Har hatt en Mark III tidligere, og jeg kjenner meg absolutt igjen.

Den har de vanlige kontrollene for Level og Drive, samt High. Mid og Low tonekontroller.

I tillegg er det en Voice kontroll. Kan være dette skal etterligne Presence, men jeg synes det bare er en ekstra Gain/Drive kontroll, men veldig effektfull.

Boksen reagerer fint på gitarens volumkontroll, og 'cleaner' godt opp. Vrengen er faktisk veldig bra, og når boksen koster 275 kr splitter ny så synes jeg den absolutt er verd pengene!

Størrelsen er midt mellom en Boss og en standard T-rex boks, helt ok finish, og virker solid nok.. True bypass, standard 9V eller batteri..

post-3965-0-35247000-1311434145_thumb.jp

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har jeg fått testet ut den andre: Extreme Metal, også 275 kr.

Dette er jo bare en skikkelig super high-gain distortion pedal, med effektive tone-kontroller, Low, Mid og High med et stort antall dB å justere på!

Drive kontrollen går fra mye distortion til mega-mye ..

Jeg har en Boss MT-2 og en Boss Extortion XT-2, og de når ikke i nærheten av gainen på Joyo pedalen.. Men en naturlig følge av det er at en sloppy gitarist som meg lager veldig mye bråk.. Overtoner hyler ut om man vil eller ikke, og sustainen varer evig! Selvfølgelig mye enklere med Drive kontrollen skrudd ned litt.

Fikke den ikke til å høres bra ut på Mesaen min, veldig grøtete da, men på Ibanez TSA-15 ble det bra. Kanskje den ikke passer på hi-gain amper?

Fikk med meg at en av de ansatte på Godlyd var hellt forelsket i denne, han spiller death-metall.

Samme design som California, men denne er selvfølgelig svart.. Kvaliteten ikke helt topp, måtte lodde litt på den ene LED'en før den virket, men pedalen virket likevel. True-bypass her også.

Absolutt verd prisen denne også, og kan tenke meg den er helt perfekt i de rette hender og den rette stilen, og da snakker vi nok death / superheavy metall..

Glemte å nevna at den har en Boost knapp med tilhørende Boost-level. Virker som at det er en slags mid-boost funksjon, kan vel være nyttig for lead-spilling...

post-3965-0-42990200-1311516722_thumb.jp

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se ut som Thomann har mye av Joyo-sortimentet OEM-produsert for sitt Harley Benton-merke.

Men kan man kjøpe Joyo i Norge til omtrent samme pris, så er det jo bedre å støtte norsk faghandel.

Dette burde Godlyd få ut på hjemmesidene sine, slik at man kan se sortimentet og bestille fra dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ta et bilde av innsiden av pedalen?

Etter litt research, ser det ut som om dette er kloner av diverse DIY og gamle pedaler.

Av det jeg har sett av bilder brukes det vanlige kvalitets-komponenter også.

Ligger masse på E-bay og mange videoer på youtube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Lurer litt på disse bokseme? Låter de bra sammenlignet med mer high-end greier ala t-rex, tc. E osv?

Skal sette meg sammen et nytt pedalbrett fra scratch nå snart, så da hadde det jo vært kjekt å kunne supplere og erstatte tiltenkte valg med pedaler i denne prisklassen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.