Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Elgitar eller fortsette med akustisk litt til


khauge

Anbefalte innlegg

Hei,

Har spilt på akustisk gitar (Ibanez AW3000) et halvt års tid nå og syntes det er skikkelig moro. Øver jevnt en liten time hver dag og det går sakte men sikkert fremover.

Tenkte nå å prøve å finne en gitarlærer i Grenlands området slik at jeg får fortgang i progresjonen. MEN - den siste tiden har jeg fått mer og mer lyst på el gitar også, mest for å få litt variasjon.

Men er det mest fornuftig å bli habil på akustisk gitar før man går over på elgitar? Blir det kluss med forskjellige krav på strengetrykk og spillestiler, eller gir det bare en enda raskere progresjon?

Har dere noen meninger?

Dersom jeg går for elgitar vil jeg ha en god en som jeg kan ha glede av i mange år, Forslag til gode elgitarer som passer blues/vise/rock/country/punk/grunge mottas med takk:-)

NB! Dersom dere har noen tips til gode gitarlærere i Skien/Porsgrunnsområdet mottas disse med stor takk.

mvh

Knut

Endret av khauge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville absolutt begynt å spille elektrisk også. Gjør ingenting å blande stiler, instrumenter og teknikker, det gjør deg bare til en mer habil og allsidig gitarist. Bare pass på å fortsette med begge deler og øv jevnt på begge så blir det knall! :-)

Hva er budsjettet ditt på elgitaren m/forsterker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville absolutt begynt å spille elektrisk også. Gjør ingenting å blande stiler, instrumenter og teknikker, det gjør deg bare til en mer habil og allsidig gitarist. Bare pass på å fortsette med begge deler og øv jevnt på begge så blir det knall! :-)

Hva er budsjettet ditt på elgitaren m/forsterker?

Hørtes bra ut:-)

Budsjettet er litt åpent - hva må til for å få en skikkelig gitar med forsterker? 5-8000?

Ønsker å kjøpe noe med god/fin lyd som jeg ikke vokser fra med en gang + av god kvalitet slik at den holder.

Kan gidt kjøpe brukt dersom det er fornuftig

mvh

Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med denne forsterkeren og denne gitaren? Dette er kjempe bra utstyr for prisen, og du får med mer enn nok effekter innebygd i forstkeren!

Hei,

Så bra ut den gitaren der - men har kikket litt på denne: http://www.intersalg.no/?page=modules/product&id=422465&mainCategory=251&catId=252&utm_source=prisjaktProducts&utm_medium=cpc&referrer=prisjaktFender Ser veldig bra ut syntes jeg:-)

Men hva er forskjellen mellom den jeg har sett på og den du foreslo. Ønsker en gitar jeg kan ha lenge - men hvor mye må jeg opp på da?

mvh

knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gitaren du skal ha lenge er en DU trives med. Det handler om mange ting, både utseende, håndverk, lyd osv. Men etter min mening er det viktigste (hvis man har styrt utenom det som har direkte feil i konstruksjonen) ergonomien. Ligger gitaren godt mot kroppen?. Er den passe tung? Er halsen passe tykk for grephånda? Kan høyrearmen ligge slik man føler det riktig mot gitarkroppen? Er balansen god? Er halsen god å spille på? Osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gitaren du skal ha lenge er en DU trives med. Det handler om mange ting, både utseende, håndverk, lyd osv. Men etter min mening er det viktigste (hvis man har styrt utenom det som har direkte feil i konstruksjonen) ergonomien. Ligger gitaren godt mot kroppen?. Er den passe tung? Er halsen passe tykk for grephånda? Kan høyrearmen ligge slik man føler det riktig mot gitarkroppen? Er balansen god? Er halsen god å spille på? Osv.

Hørtes fornuftig ut. Får nok ta en runde å teste litt forskjellig.

Men hvor høyt må man gå i pris for å få en gitar av såpass kvalitet at man ikke vil bytte ut første åretFår man noe som holder til 2-3000 eller bør jeg opp i 5-6000? som classic playern koster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får noe som er helt ok til 2-3 tusen, men hvis du vet du skal fortsette å spille uansett, kan du like godt kjøpe noe litt mer påkostet først som sist. Det sparer du faktisk en del penger på i lengden. Classic player gitaren er en gitar du kan beholde resten av livet, og skulle du komme på å selge den, har den en meget kurant videresalgsverdi, og er enkel å selge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.