Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall vs Marshall valgets kval :P


Anbefalte innlegg

har kommet over et behov for en mindre forsterker siden jeg kommer til å flytte bolig å tviler på at jeg kommer til å kunne fyre opp min elskede JCM 800 til noe akseptabelt decibel nivå (E.G. høyt) ^^

så da står valget akkurat nå for enten en Marshall Haze 15w topp/cab eller den nye Marshall Class 5 topp/cab å lurte på om det var noen som hadde prøvd begge å kunne hjelpe meg fra den overhengende faren for å kjøpe begge :P

et annet valg ville jo vært å annskaffe en Rivera rockcrusher eller en lignende attenuator, men har litt GAS for en mindre marshall til sammlinga :)

noen som har prøvd en eller begge som kan komme med for/imot kommentarer for disse 2 forsterkerne? eller prøvd en Rivera rockcrusher?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp class 5 til den bruken. Den har kun master-volum som gjør at du må spille med 5 fulle watt for å få vreng. Kan love deg at det blir for høyt... Haze kan du justere gain på uten å dra opp master-volumet. Låter også helt knall! Class 5 er en perfekt studio-amp hvis man kan kjøre fullt volum, men etter min erfaring blir den for bråkete før den spiller pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du spille clean med bandet, så tror jeg at 5W vil komme til kort. Men det er kanskje ikke det som gjelder her... ;)

Og andre merker enn Marshall er vel uaktuelt, kanskje? Jeg nevner Blackstar likevel, fullt vitende om at når man har GAS på noe er det vanskelig å velge noe annet...

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp class 5 til den bruken. Den har kun master-volum som gjør at du må spille med 5 fulle watt for å få vreng. Kan love deg at det blir for høyt... Haze kan du justere gain på uten å dra opp master-volumet. Låter også helt knall! Class 5 er en perfekt studio-amp hvis man kan kjøre fullt volum, men etter min erfaring blir den for bråkete før den spiller pent.

Feil. Nyere Class5 combos har en "low-power mode" for soveromsgitarister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil. Nyere Class5 combos har en "low-power mode" for soveromsgitarister.

Har jeg virkelig oversett det? Guess I didn't get the memo. Da skal jeg ikke uttale meg om den volummessig. ;-) En annen fordel med Haze 15 er at den kan spille lavt, men har også trøkk nok til de fleste spillejobber (men du beholder kanskje JCM til det?) et par innebygde effekter for kosens skyld skader jo heller ikke. Utover det er Blackstar HT5R uansett et godt alternativ.

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør man vel ihvertfall merke seg at det er en av de nyere modellene man har lyst på.

Mange fine amper for tiden, lurk litt rundt på forumet, så finner du sikkert noe du liker da disse småampene har blitt diskutert mye ;)

Vox AC4TV er vel verdt å sjekke ut også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag skulle personligen inte köpa en förstärkare utan gainkontroll, så om valet står mellan Haze och Class 5 så skulle jag helt klart ha valt Hazen. Men checka ut Jet City 20 och Orange Tiny Terror också, good shit. Använder i stort sett alltid TT:n live och det funkar knall (uppmickad). Men 15 watt blir för lite på bandövning. Jag har precis köpt en Orange Dual Terror som kan ställas in på 7.5, 15 och 30 watt, jag ska checka hur den håller sig ihop med en trummis, men det kanske är ointressant för dig, om du bara ska ha den hemma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Jag har precis köpt en Orange Dual Terror som kan ställas in på 7.5, 15 och 30 watt, jag ska checka hur den håller sig ihop med en trummis, men det kanske är ointressant för dig, om du bara ska ha den hemma?

Som skrivet, det kanske är ointressant för dig, men nu skrev jag att jag skulle checka ut hur den funkar ihop med en trummis och nu har jag gjort det. Facit: Den fungerar väldigt bra ihop med en trummis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,. Hadde valget vært mellom Marshall og Marshall, hadde jeg utvilsom gått for Marshall. ;)

Men seriøst så ville jeg absolutt hvertfall vurdert å testet en modellereingsforsterker dersom du skal holde lydnivået på et forholdsvis lavt volum. Selv med 1x12 og 2x12" høyttalere.

Så har du vel den kraftige saken til øving/konsert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.