Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall vs Marshall valgets kval :P


Anbefalte innlegg

Kan bare bekrefte at Haze 15 (og Haze 40 combo) låter greit på lavt volum, selv om de på linje med de aller fleste røramper, låter absolutt best når de får kjørt seg litt. Og da spiller det mindre rolle om det står Marshall, Fender, Orange, Blackstar e.l. på ampen. I og med at Class 5 er en en-kanaler, vil du nok måtte ty til pedal(er) for å oppnå mye gain på lavt volum, og det er jo et kapittel for seg å finne riktig pedal til riktig amp.

Modelleringsamp eller rett og slett software til PC/Mac er faktisk ikke dumt i det hele tatt til øving/spilling hjemme.

Alle røramper jeg har erfaring med krever faktisk en god del "push" før de leverer varene, uansett hvor få watt de er på, og da er det kjipt å ikke kunne vrenge opp til sweetspot'en som du vet er der fordi du ikke vil forstyrre naboene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg slenger meg på modelleringsbølgen. JEg har en laney 5 watts rørcombo med 8' element, og til og med med et så lite element blir det for mye bråk hjemme til at jeg kan bruke den noe særlig.. Så om du klarer å svelge digitale greier syns hvertfall jeg at modelleringsbrett er det helt klart letteste til hjemmebruk.

Sidenote: Kobla min lille fislaney opp på en 4x12 med en billig bad monkey tubescreamer kopi, og det hørtes ekstremt fett ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.