Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe røramp?


Cookiez

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...
  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå svarer jeg litt utenfor diskusjonen som har utartet seg om diverse salgsannonser her. Men skal du ha en topp + kabinett eller en kombo, evt. noe rackgreier?

De bestebudsjettrørløsningene jeg har hørt har i rackverdenen stort sett kommet fra en Mesa Boogie Studio Preamp (jeg tror de fortsatt er å få tak i, 3000 brukt er en fin pris), for dette trenger du poweramp og kabinett i tillegg. Cleankanalen spiser pedaler til frokost. Marshall har noen poweramper, både i rør og transistor som er overraskende bra. En litt godt brukt Mesa 50/50 bør vel komme ned til 5-6000 kroner.

Jeg hadde engang en Engl Thunder, cleankanalen der var ikke like god med pedaler, men jeg likte ampen veldig godt. Vrengkanalen var artig og allsidig. Jeg kjøpte den fordi jeg ikke hadde penger til en Engl Screamer, som imo er et hakket bedre kjøp. Dette er da forsterkertopper.

I tillegg til Engl, har jo Mesa Boogie en del morro brukt i den prisklassen, Mark IV toppen bør du sjekke ut. På klientlista å bedømme må den være en av historiens mest allsidige amper. Det har kommet en del nytt Mesa de siste årene som jeg ikke har fått sjekket noe særlig, med unntak av Express 5:25 som jeg synes var veldig godt.

Mitt drømmeoppsett nå, forøvrig, er en Marshall type combo/topp med pedaler. Til vreng liker jeg Soldano GTO Supercharger (som dessverre er balle vanskelig å få tak i, var mye lettere for noen år siden, men de dukker opp på ebay med gjevne mellomrom fortsatt) for typisk mod-marshall vreng, eller Radial Tonebone Hot British for den mer crunchy britiske vrengen.

Nå har jeg svaded nok om diverse amper som jeg liker, men det heiteste tipset er å sjekke bruktmarkedene, og være litt tolmodig. De gode kjøpene kommer ofte nok til at det er verdt å sonde markedet en stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.