Web Analytics
Jump to content

Leie PA

Recommended Posts

Jeg klarer ikke å bestemme meg for hvor det er best å legge denne tråden, men jeg tar nå en sjangs på musikkproduksjon, så får jeg ta eventuell kjeft med et smil. :)

Anyway. En kamerat har tenkt å stelle istand 40-årslag på låven sin (en faktisk låve), og trenger PA. Hvor bør man henvende seg for slikt i Oslo/Østfold? Pris er selvsagt en issue, men ikke for enhver pris, for å si det sånn.

For å gi det nærmeste jeg kommer en kravspesifikasjon: det vil nok bli spilt mest hardrock, og minst ett av banda har både trommer og bass på playback, og synth i tillegg. Gitarforsterkere har vi, men det er foreløpig uvisst om fysiske bassister kan stille med bassforsterker. Eventuelle fysiske trommer vil helt sikkert ikke bli mikket opp. Det er et ønske om 3-4 monitorer.

Noen som føler de kan peke i riktig retning?

--Gunnar

budsjett?

strømforsyning på loven?

kan love deg at trommene bør mikkes opp, ihvertfall stortrommen om ikke annet

Med eller uten tekniker?

http://www.avab-cac.no/

hør om pris på meyer sound upq1p sammen med 700hp - bunner pluss en liten mikser, mikpakke, monitorpakke og nødvendige kabler

Dere trenger sansynligvis noe enkelt frontlys også

Vi pleier å leie dette ut for rundt 10k (llprod.no), men vi er jo i bergen, så

husk at dere trenger minst 2 16A kurser til lyden

Budsjett vet jeg ikke -- ikke jeg som betaler, men jeg synes 10 laken hørtes veldig mye ut? Jeg hadde gjettet på at "stor pakke" herfra http://www.supersonic.no/utleie_PA_anlegg.htm var overkill. Tydeligvis bra jeg spurte om råd.

Strøm er ikke noe problem. Tekniker har vi (ok, amatørtekniker da).

Avab er vel antagelig litt for opptatt med øyafestivalen den helgen det er snakk om. :)

Takk for tips!

--Gunnar

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Hei,  noen som vet hva denne gitaren er verdt?
    • Hei,  noen som har greie på hva en slik gitar er verdt?
    • Nybegynner her. Arva akkustisk, Ibanez hel-tre fra familie noen genrasjoner tilbake og klimprer, med andre ord nybegynner. Jeg bruker youtube og lærer meg låter jeg liker og det dukker opp spørsmål underveis som jeg ikke vet hvor jeg skal sende. Dermed endte jeg her. Kanskje finner jeg svar eller kanskje kan jeg da spørre og bli klokere=) Målet må bli å oppgradere til elgitar etterhvert da mange av mine favoritt-band har så sjuke gitarsoloer som jeg har sjukt lyst å spille selv! litt hårete mål, men det må til. Gleder meg å bli en del av dette og forhåpentligvis lære av det som står allerde eller fyre av noen merkelige nybegynnerspørsmål som andre i tillegg til meg kan lære av
    • PS, forumet ble egentlig nedlagt for 2 år siden. Av en eller annen merkelig grunn lever det fortsatt, men det er grunnen til at det er ekstremt lav respons her. Utrolig nok havner jeg tilbake her, hver gang jeg googler reviews eller gitarutstyr på norsk. Viser hvor mye historie og kunnskap som ligger lagret her. 
    • Jeg har aldri polert noen av mine gitarer. Tørker de bare av med en bomulsklut ved behov Litt fukt er fint hvis det er mye svette etc på lakken.  Ellers har jeg brukt Dunlop sin lemon oil til å rense ebony og rosentre gripebrett i kanskje 10(+) år? Jeg har kun kjøpt denne flasken, og jeg har fortsatt 1/3 igjen i flasken - har ca 8-10 gitarer til enhver tid. https://evenstadmusikk.no/dunlop/1025860/dunlop-6554-lemon-oil-4oz   Veldig fornøyd. Smører på, venter 1 min - skraper med et gammelt kredittkort - tørker av med bomull-pads og rask runde med tørkepapir for på fjerne overflateoljen. Får vekk det meste av skit på denne måten. Husk at den ikke er til smøring, men til rensing - smører du for mye kan det ha negativ effekt på bånd og inlays. Den etterlatser seg en mørk "behandlet farge" selv ved minimalt med olje, jeg bruker det ca en gang i året per gitar - eller sjeldnere. 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.