Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gammel Orange forsterker


Anbefalte innlegg

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da er det nok en 73-modell, noe som rimer med fronten. At det er en reverbmodell er tydelig ikke bare utifra fronten, men også fra antall preamprør. I denne er det fire stykker, regner jeg med. Det som ikke stemmer er at OR80R etter sigende ikke kom før i 1976, så dette kan være en retrofit eller noe. Blir spennende å se bilder inni i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei..

Vil bare komme med en rask oppdatering.. Ampen er nå i min varetekt, og jeg har gitt den en varsom oppvåkning fra noe som ser ut til mange års

dvale. Jeg kan røpe at den låter HELT AVSINDIG bra. Det er SVÆRT støysvak, på kanten av null støy. Mullard EL34 utg.rør og Mazda ECC83 skaper godlyd i stua.. : For et kupp av Atakyrk, ikke noe særlig misnunnelig jeg vel... :wub:

Har også fått inn et lite sjarmtroll av en Mesa.. Trenger en liten rens og sjekk, men låter i utgangspunktet helt konge..

Men denne Orange combo`n.. jesus... For en lyd...

Og ja, den blir trolig til salgs, så det er bare å begynne å spare... :)

Jeg kommer til å plukke den helt ned og rense den skikkelig opp.. Eneste som er litt negativt er at det er tegn til oscillering ved (litt kraftig) bruk av reverb, men det skal vi nok få fomlet litt med. :)

post-4617-0-43387400-1308928856_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder kommer i løpet av helgen, stay tuned :) Lydklipp blir verre da jeg er uten rec.utstyr om dagen, men jobber iherdig med å skaffe så det er godt mulig det dukker opp noen klips

før jeg må levere go`ampen fra meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det var sagt halvt i spøk. Lydklipp er selvsagt bra, særlig om man har muligheten til å kjøre ampen litt. De trenger det, de der.

Har attunator, døve naboer ( no shit) samt et svært tålmodig nabolag. Så å kranke en amp til go lyd er grei skuring.. :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.