Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Samme kabinett for bass og gitar?


Anbefalte innlegg

Som et alternativ kan du jo også hive inn et piezoelement som du kan koble inn og ut med en bryter for å få mer topp når du bruker kassen til bass. Mener Motorola har noen som faktisk går ganske langt ned i frekvensområdet.

Så lenge man slipper å rote for mye med delefiltre og slikt, så... Regner med at det holder at piezoelementet trenger et høypassfilter, men at hovedelementet kan spille fullfrekvent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten tommelfingerregel jeg har finni ut helt av meg selv er at hvis kassa har diskanthorn av noe slag, så må en slå det av hvis du bruker vreng. Har fortsatt tilgode å høre et horn i ei basskasse hvor dette låter bra. Vreng på bass gjengis best når vanlige høyttalerelementer runder det av i toppen. Spiller du med cleanlyd, kan det kanskje være greit med et lite diskanthorn i toppen for litt ekstra crisphet. Aner ikke hvordan lyd du har, er bare ment som et tips hvis du eksperimenterer litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at jeg ikke kan tenke Hifi i instrumentverdenen. ;)

Jeg tror cluet er å finne et gitarelement med en viss effekttålighet og lineær slaglengde. Hva man kan få til i bassen er mye gitt av TS-parameterne for elementet, så den biten har jeg under kontroll.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.