Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kort fra Tonepad?


Anbefalte innlegg

Hei!

Vet at Tonepad er en elsket side, men er det noen som har erfaringer med å bestille kort fra de?

Er kortene av brukbar kvalitet og pleier de faktisk å sende dem i brukbar tid etter at GAS'en på noe nytt kommer?

Ser for meg det er litt lettere enn å lage dem selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg det er litt lettere enn å lage dem selv..

Kanskje, men på sikt er det garantert verdt det å lage selv.

Det du trenger for å lage kort er

1. Etsevæske. En boks jernklorid fra apoteket koster 300kr og varer i evigheter.

2. FR-4 med kobberlaminat, du får store plater for noen tiere fra Elfa, Farnell, Ebay, el.l.

3. Et trau. Isbokser er fri, eller så kjøper man en stilig plastboks med lokk for 19 kroner hos IKEA eller Clas Ohlson. Hvis du er ekstra pro kjøper du en ildfast glassform med lokk fra IKEA, OBS! eller Jernia.

4. Strykejern og laserskriver/toner, eventuelt fotosensitiv FR-4, overhead-laserpapir og lysrør, eventuelt sprittusj og tolmodighet. De fleste har dette fra før.

5. Dremel el.l. for å bore hull. Hvis du er pro kjøper du Dremel 220 borestativ og 0,8mm titan- eller karbidbor som gjør livet enklere. Hvis du er ekstra pro bruker du SMT og slipper å borre hull i det hele.

Etter hvert som du "vokser ut av" å etse hjemme har du allerede lært å lage bra layouts i Eagle, og da er det enklere og billigere å bestille hjemmeutlagte kort fra Laen eller en av de utallige kortfabrikantene på nett.

Nettet er fullt av videoer og howtos for dette her, se for eksempel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EBT:

Jeg har lagd noen kort selv, men det blir for stress egentlig og materialene kommer jo nesten på like mye som å bestille et bedre kort..

I tilfelle skal jeg kun lage ekte vintage kort der jeg maler på banene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av oss har gratis tilgang til printing av kort ^_^

Setter transparang i en fremkallingsprinter, inn i ovnen, vent og så er man ferdig.. =p

Plusset er at de blir glad når vi bruker dem og sliter dem, siden avdelingen på skolen da får mer støtte jo flere som bruker dem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahah, så den komme!

Poenget er at vi skal sitte på labben og styre på med de, sånn at det ser ut som der er folk på labben hele tiden.. =p

Neida.. Misbruker vi det, så oppdager de det nok.. :P

Men jeg foretrekker likevel å kjøpe kortene, da det ikke koster allverdens + du får mye bedre kvalitet og isolerte kort som er lette å lodde på.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.