Gå til innhold
sane

Marshall JVM 410 - programmering

Anbefalte innlegg

Hei !

Noen der ute som har erfaring med denne forsterkeren og som kan hjelpe meg? Jeg har programmert inn 4 kanaler opp mot footswitch. Önsker å kunne skru master volume som virker inn på alle kanaler. Eks, på soundcheck hvor lydmann ber mer skru opp eller dempe volum, så vil jeg gjöre dette manuelt ved å bruke master volume knappen, og at alle kanaler blir dempet / skrudd opp.. Dette uten at det vil virke inn på lydbildet jeg har laget på de forskjellige kanalene. Makes sense?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bryter nr. 5 på footswitchen veksler (som standard) mellom de to mastervolumene på ampen, globalt. Hver kanal er i utgangspunktet satt til å bruke enten master 1 (da lyser lampa mellom masterne på toppen) eller master 2 (da lyser ikke lampa). Jeg pleide dog å sette alle kanalene til å bruke kun mastervolum 1, og hadde separat kanalvolum på hver kanal.

Hvis 5-eren din ikke styrer mastervolumet har den trolig blitt omprogrammert tidligere. Fabrikkreset er da tingen: http://jvmforum.com/phpBB3/viewtopic.php?f=7&t=2308&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Anbefaler absolutt at du registrerer deg på det forumet der, forresten. Selv mannen som designet JVM-en er der (santiall), og den gjengen kan gi svar på det meste. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.