Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall DSL vs. TSL


Anbefalte innlegg

Det skal ikke være stor forskjell mellom de.

Jeg vet har ikke sammenlignet begge, men etter en del leste diskusjoner så har folk ofte kommet frem til at DSL er hakket bedre lydmessig enn TSL.

I tillegg til at de eldre TSL hadde noen tekniske problemer, som etterhvert ble fikset opp i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har haft både TSL 100 (topp), TSL 602 eller 601 (husker ikke), DSL 401 och DSL 100 (topp). Jag kan inte förklara skillnaderna, det var längesen jag solgte TSL:erna, men jag blev aldrig helt vän med TSL:erna. DSL:erna däremot tycker jag är riktigt charmiga saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har haft både TSL 100 (topp), TSL 602 eller 601 (husker ikke), DSL 401 och DSL 100 (topp). Jag kan inte förklara skillnaderna, det var längesen jag solgte TSL:erna, men jag blev aldrig helt vän med TSL:erna. DSL:erna däremot tycker jag är riktigt charmiga saker.

Den erfaringen tror jeg du deler med de fleste som har erfaring med både DSL og TSL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare slutte meg til. Har testet både dsl og tsl, og jeg syntes dsl'en låter bedre. Det betyr dog ikke at tsl'en låter dårlig, så vil man ha 3 kanaler, er det jo greit. Utifra det jeg husker låter tsl'en hardere og kvassere på en måte ifht. Dsl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare prøvd DSL, tror jeg. Men den låt jo relativt kjipt, så da må TSL være sørgelige saker? :P

DSL'en låter da bra den, og det gjør forsåvidt TSL'en også. Du kan jo sjekke Hellbillies - Drag. Etter eget utsagn, spiller LHH på Marshall TSL på den plata, og det låter jo slett ikke verst. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva man klarer å skru seg til i studio er jo en ting, ref. blindtesten med 5150 vs. Metal Zone... :PMen jeg har aldri fått noe fot for de ampene der.

Jeg var nære på å kjøpe en TSL en gang, men det ble altså ikke. Sikkert en grunn for det.... ;)

Når det er sagt, greier Petter B. seg ganske brukbart på en DSL. :) Så de er tydeligvis ikke verre enn at noen profilerte gitarister har brukt/bruker dem. (Bruker/brukte ikke Jeff Beck DSL tro? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant, Petter har tøff lyd både live og på skive :)Men for alt vi vet kan jo ampen være modda til helvete. :P

Mulig JB brukte DSL før, men nå spiller han på plexi-replicas som er bygget av Jim Marshall himself :D

Det tror jeg faktisk ikke. Den erfaring/kjennskap jeg har med PB tilsier at han ikke "customiserer" noe av utstyret sitt. Sist de var her, hadde vi bla.a. en DSL i backline (helt original), og Petter ville bruke den, da det var det han selv hadde. Det hører med til historien at han ville bruke den, men hvis jeg insisterte på at han skulle bruke noe annet, var det også greit! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult! Slightly offtopic, men har du peiling på hva slags amp han brukte før han gikk over til DSL?

Han har vel i hvert fall brukt Marshall hele tiden, så vidt jeg vet, og det er vel nærliggende å tro JCM 800? Jeg mener han har nevnt det i hvert fall, uten at jeg er helt sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.