Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall DSL vs. TSL


Anbefalte innlegg

Han har vel i hvert fall brukt Marshall hele tiden, så vidt jeg vet, og det er vel nærliggende å tro JCM 800? Jeg mener han har nevnt det i hvert fall, uten at jeg er helt sikker.

Da BSG spilte i Grimstad for noen år tilbake, brukte han TSL. Men jeg aner ikke hvilken av kanalene han brukte.

Det låt i hvertfall fett.

Jeg har ikke testet TSL, bare DSL, og kan derfor ikke sammenligne de to basert på egne erfaringer.

Men jeg er enig i at DSL låter bedre enn TSL.

Edit: trykkleif :blush:

Endret av Birk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da BSG spilte i Grimstad for noen år tilbake, brukte han TSL. Men jeg aner ikke hvilken av kanalene han brukte.

Det låt i hvertfall fett.

Jeg har ikke testet TSL, bare DSL, og kan derfor ikke sammenligne de to basert på egne erfaringer.

Men jeg er enig i at DSL låter bedre enn DSL.

I rideren til BSG den første gangen jeg var involvert i å ha dem hit stod det når det gjaldt gitaranlegg: 2 stk Marshall 4x12 kabinett. Ett på hver side av trommesettet, og en bra forsterker.... :D Så han spiller nok på nesten hva som helst. Bare den spiller høyt! :P Men som sagt, i og med at vi hadde en DSL sist de var her, ville han gjerne spille på den, da det var det han sa han hadde selv.Tror han spilte på normal- kanalen...... HØYT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da BSG spilte i Grimstad for noen år tilbake, brukte han TSL. Men jeg aner ikke hvilken av kanalene han brukte.

Det låt i hvertfall fett.

Jeg har ikke testet TSL, bare DSL, og kan derfor ikke sammenligne de to basert på egne erfaringer.

Men jeg er enig i at DSL låter bedre enn DSL.

Heheh

Vel, jeg synes at TSL er veldig bra, men har ikke prøvd DSL. Disse ampene skal jo egentlig være veldig like, men jeg har hørt at TSL låter mer moderne, mens DSL låter litt mer klassisk Marshall. Jeg syns at det er veldig greit med 3 kanaler. Da har du clean, blues/klassisk rock, og hard rock/metal.

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt begge og synes de låter knall begge to.

Eier selv DSL 100w toppen som jeg mener er en helt fantastisk amp. Låter krisp og tøff som faen på høyt volum.

Spiller dog gjennom et 4x12 Ax kab med greenbakcs, så kan hende at det låter "bedre" enn det skal hehe.

Har hatt både moddet 900, modda 5150, VHT rack, Carvin, Jjlabs og ingen av disse slår min DSL på hard rock og heavy metal.

Men tilbake til topic, den lille forskjellen jeg merket var en ørliten "midcut" i TSL ampen som kanskje gjør at den låter mer moderne ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt blandet erfaring med JCM2000-serien.

Men som oftest har de vært gull live. Ble alltid glad når det stod noen slike på scenen før. Siden de kutter utrolig bra, ikke trenger pedaler og låter klart og fint. Til den prisen de ligger på nå til dags, så er det meget kurrante amper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.