Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kiss - djevelens disiplar??


Lord Nelson

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

http://www.nlm.no/?pid=673§ion=news&rowcount=0&id=2592

her er enda et eksempel på hvor farlig musikk kan være...

*Faller av stolen i krampelatter*

Stakkars gutt.:D

Altså blir man negativ av en slik tekst?

Creeping Death

Slaves

Hebrews born to serve, to the pharaoh

Heed

To his every word, live in fear

Faith

Of the unknown one, the deliverer

Wait

Something must be done, four hundred years

chorus:

So let it be written

So let it be done

I'm sent here by the chosen one

So let it be written

So let it be done

To kill the first born pharaoh son

I'm creeping death

Now

Let my people go, land of goshen

Go

I will be with thee, bush of fire

Blood

Running red and strong, down the nile

Plague

Darkness three days long, hail to fire

chorus:

Die by my hand

I creep across the land

Killing first born man

Die by my hand

I creep across the land

Killing first born man

I

Rule the midnight air the destroyer

Born

I shall soon be there, deadly mass

I

Creep the steps and flood final darkness

Blood

Lambs blood painted door, I shall pass

Klassisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Creeping Death" handler om Egypts plager, en historie tatt direkte fra Bibelen. Er dette ondt, nå? I så fall er Dreamworks' "Prinsen av Egypt" i aller høyeste grad satanistisk... :P

Det var gjerne "Jump in the Fire" som ble trukket frem i denne debatten, der demonen i sitt ildfylte rike holder øye med menneskene, og forsøker å lokke dem ned til seg. Akkurat denne sangen var brukt som eksempel i religionstekstboken min i 8. klasse, som min religionslærer på Kristelig Gymnasium i Oslo tok flittig i bruk. Det han, boken og mange andre derimot ikke fikk inn i kraniet, var at sangen ikke glorifiserer helvete, men simpelthen påpeker det faktum at menneskeheten, med sin ondskap og grådighet, er på stø kurs mot undergang.

"Fade to Black" var også et eksempel jeg så på en kristen, amerikansk 'family values' side. Jeg sier bare dette: Hvordan i alle dager skal en liten kristen gutt klare seg i den store verden hvis han ikke en gang kan takle en uskyldig sang om depresjon og selvmord? Teksten er intet mer enn forfatterens egne følelser og tanker, og disse tingene skjer faktisk i virkeligheten - faktisk går de fleste gjennom akkurat dette på et eller annet tidspunkt. Er det da ikke greit å høre at noen andre føler det samme? Det er et kjent fenomen at deprimerende (i den grad det medfølger sympati) musikk ofte hjelper mot depresjon.

Jeg bare får fullstendig fnatt når disse menneskene uttaler seg om musikk og artister de ikke har noen peiling som helst på. Det finnes BETYDELIG verre enn Metallica, et. al., og for å være ærlig synes jeg rap-tekstene på MTV og radio er svært mye mer bekymrende enn de fleste metal-tekster.

Jeg ville betalt dyre dommer for å få prate litt livssyn og sangtekstanalyse med en av disse bedehustullingene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er på bildet ditt aiwass? Metallica er dårlig, St.Anger er til å le av..

Allan Holdsworth, beste gitarist du noensinne kommer til å høre. :)

Metallica er dårlig, men var bra. De har skrevet noen unektelige klassikere, tross Hammetts atonale wahpedal-skjending.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.