Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Riff


en_person

Anbefalte innlegg

Hei. Er ganske ny på el-gitar (nettopp kjøpt). Har spilt akustisk siden sommerferien omtrent. Lurte på om noen kunne gi meg noen tips om digge, men likevel ikke så vanskelig riff eller noe...

Kan for eksempel deep purple sin smoke on the water (intro), men den er veldig enkel. Sidene med tabs er vanskelige å forstå pluss at du hvis du prøver å spille det som står får du ikke angitt noe tempo i og med at det står tall, ikke noter.

Altså, leter etter noe digg å spille, noe med litt fart i (rock f.eks.)... Takker for svar:):D;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et kult riff, syntes nå jeg. Det går i drop D, dvs du stemmer ned den laveste E strengen til en D.





E-----------------------------------------

B-----------------------------------------

G-----------------------------------------

D-----------------------------------------  x så mange ganger du vil.

A--5-4-3-0----------------------0-3-4-

D-----------6-5-3-0-3-0-5-6-7--------



Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tak for alle tipsene. Men problemet er at jeg ikke klarer å få musikk ut av de dere tallene der.. Blir bare pling plong litt her og litt der. Skal begynne på kurs etter jul, men vil gjerne lære meg noe før det...

Håper noen har noen gode råd, læringsprogram på nettet eller noe. Er taknemlig hvis noen f.eks. kunne skrevet et trick eller noe. Har en følelse av at alle kan et eller annet digg, showoff, noe som imponerer litt, men det kan altså ikke eg. Det jeg kan er stort sett enkle grep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.